Amatpersonas norāda, ka saspringto sarunu gaitā izdevies panākt kompromisu. Bloka dalībvalstis iepriekš rosināja noteikt 35% mērķi, savukārt Eiropas Parlaments atbalstīja kaitīgo gāzu izmešu samazinājumu par 40%.
Panāktā vienošanās attiecas uz visām jaunajām automašīnām. Tāpēc uzņēmējiem, kuri vēlas ražot mašīnas ar augstu izmešu līmeni, būs jāražo arī zemas emisijas transporta līdzekļi vai mašīnas, kas tos nerada.
Lēmumu gan turpina kritizēt vairāku vadoši autobūves uzņēmumu pārstāvji. Koncerna “Volkswagen” vadītājs Herberts Dīss oktobrī paziņoja, ka tik būtisks samazinājums nozīmē sāpīgu revolūciju, nevis pārvaldāmu pāreju, tas var novest arī pie vismaz 100 tūkstošu darbavietu likvidēšanas.