Lielbritānijā ziņojums vaino kuģus ostas pilsētās lielākā gaisa piesārņojumā nekā auto; nozare nepiekrīt

Dažās Apvienotās Karalistes ostas pilsētās kuģi rada lielāku gaisa piesārņojumu nekā automašīnas, apgalvots jaunākajā vides novērtējuma ziņojumā, kurā pausts, ka desmit ostās, kurās ir vislielākais piesārņojums, 4000 kuģu rada aptuveni 1,75 reizes vairāk slāpekļa oksīdu nekā gandrīz viens miljons automašīnu, kas reģistrētas tajās pašās teritorijās. Tomēr nozare iebilst un ziņojumu sauc par kļūdainu.

Nevalstiskās organizācijas norāda, ka šie dati jāuztver nopietni un valdībai steidzami jārīkojas, lai nodrošinātu, ka kuģi izmanto tīrāku degvielu un ka ostās tiek ieviestas bezizmešu tehnoloģijas, piemēram, krasta elektroenerģija, kas nodrošinātu, ka kuģi ostā var pieslēgties un izslēgt piesārņojošos dzinējus, ziņo britu medijs "The Guardian".

Kuģniecības un ostu pārstāvji jau paziņojuši, ka pētījumā ir izmantota "kļūdaina metodoloģija", un apstrīd salīdzinājumus, taču pauda atbalstu pasākumiem piesārņojuma samazināšanai.

Apvienotās Karalistes ilgtspējīgas kuģniecības vadītājs, teica: "Šajā analīzē atklātais briesmīgais piesārņojuma līmenis parāda, kā Apvienotās Karalistes ostas pilsētas ir noslogotas ar kaitīgajiem izgarojumiem, ko rada kuģniecības nozare, kurai, pateicoties valdības bezdarbībai vairāku gadu garumā, nav stimula mainīties.

Valdībai ir pēdējā iespēja ar atjaunināto "tīras jūras" plānu noteikt nozarei labāku kursu, un tā nedrīkst šo iespēju palaist garām."

Apvienotās Karalistes Kuģniecības palātas pārstāvis sacīja, ka ziņojumā nav ņemta vērā krasta elektroenerģija, ko patlaban Sauthemptonā izmanto kruīza kuģi, uzlabojot gaisa kvalitāti, taču atzina, ka Apvienotā Karaliste atpaliek un ka būtu jāuzstāda vairāk iekārtu.

Nozares pārstāvis piebilda: "Nozare atbalsta centienus samazināt emisijas un visā pasaulē šim nolūkam iegulda miljardus. Ilgtermiņa plāns, ko kopīgi parakstītu nozare un valdība, ir veids, kā noteikt skaidru emisiju samazināšanas plānu un atraisīt turpmākos ieguldījumus."

Britu ostu asociācijas politikas direktors Marks Simmondss teica, ka nozares neto nulles mērķi uzlabos arī gaisa kvalitāti. Taču viņš sacīja, ka ziņojums ir "bezatbildīgs" un "diskreditēts", jo tajā nav izpētīts, kā emisijas izkliedējas, pirms tās ietekmē apdzīvotās vietas.

"Gaisu piesārņojošo vielu emisijām ir ļoti lokāla ietekme, un salīdzināt emisijas no kuģiem, kas piegādā 450 miljonus tonnu preču gadā, tostarp pusi no mūsu pārtikas un enerģijas, ar vietējiem auto braucieniem ir absurdi.

Kuģu emisijas ir ierobežotas, kamēr tie atrodas piestātnē, kad galvenie dzinēji ir izslēgti," teica Simmondss.

Bijušais valdības Klimata pārmaiņu komitejas priekšsēdētājs lords Debens sacīja, ka ir "satraucoši vērot satriecošos kuģu radīto emisiju apjomus Apvienotās Karalistes ostās", un norādīja, ka valdībai par prioritāti būtu jānosaka stingrāki emisiju kontroles pasākumi. Viņš teica: "Bez izlēmīgas rīcības ietekme uz ostas pilsētu iedzīvotāju un strādnieku veselību, nemaz nerunājot par ekonomiskajām izmaksām, turpinās strauji pieaugt".

Transporta ministrijas pārstāvis teica, ka Apvienotā Karaliste publicēs atjauninātu tīras kuģniecības plānu kuģniecībai kā daļu no tās 2050. gada neto nulles mērķiem. Pārstāvis sacīja: "Mēs jau esam ieguldījuši vairāk nekā 200 miljonus sterliņu mārciņu, lai izstrādātu inovatīvas tehnoloģijas, kas dekarbonizēs šo nozari, un patlaban apsveram iespēju paplašināt emisiju ierobežojumus visos mūsu ūdeņos pēc to panākumiem Ziemeļjūrā."

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti