Šobrīd Dailes teātrī top komēdija ar dažnedažādiem trikiem un pārsteigumiem skatītājiem – "Pīters Pens saiet sviestā". Tas būs precīzs Londonas Vestendas "The Mischief Theatre" izrādes pārlikums, kas no radošās grupas prasa unikālu precizitāti. Jo tas ir teātris teātrī – izrāde sāksies jau zālē skatītāju rindās.
Visus uz skatuves notiekošos efektus un tehniski precīzos komēdijas elementus īsta angļu humora garā pārauga režisors Freds Grejs: "Šovs ir par amatierteātra aktieriem, kuri iestudē "Pīteru Penu", viņiem iet ļoti grūti, jo viņi nav profesionāļi. Un viss, kas var noiet greizi, arī noiet greizi."
Aktieris Lauris Subatnieks atklāj: "Pati lugas struktūra ir tāda savdabīga ar to, ka mēs spēlējam trijos līmeņos: gan mēs esam aktieri, kuriem ir savstarpējās attiecības, gan mēs lugas sižetu spēlējam, vēl mēs ar skatītājiem iedarbojamies. Tas ir unikāls žanrs, ko angļu "The Mischief" teātris izveidojis."
Šī jau būs otrā izrāde Dailes teātrī, kas top ciešā sadarbībā ar "The Mischief Theatre".
Pirms diviem gadiem iestudētā komēdija "Izrāde, kas saiet sviestā" vēl aizvien ir viena no skatītāju vispieprasītākajām izrādēm joku, iestudēto pārpratumu un pārsteigumu dēļ.
Jaunākajā uzvedumā atkal uz skatuves atgriezīsies lugas autoru Henrija Luisa, Džonatana Seiera un Henrija Šīlda izveidotais Kornlijas Politehnikuma drāmas pulciņš, šoreiz iestudējot izrādi par zēnu, kurš negribēja pieaugt. Pītera Pena lomā – Niklāvs Kurpnieks: "Šī izrāde ir milzīgs pārbaudījums tieši teātrim kā kopīgai mašinērijai tāpēc, ka ir izrādes, kur viss tiek balstīts uz aktierspēli vai uz dramaturģiju, vai uz scenogrāfiju, bet šajā izrādē roku rokā mēs, aktieri, neko nevaram izdarīt, ja tehniskais personāls neizdara savu darbu."
Aktrise Anete Krasovska piebilst: "Izrādē ir ļoti svarīga precizitāte, katram no mums ir sava trajektorija, kurā mēs darbojamies, kurā mēs skrienam, un līdz ar to aizskatuvē visi cilvēki, kas darbojas, tas ir tāds liels skudrupūznis."
"Tas, kas, iespējams, kādam varbūt liktos sarežģīti, ir tas, ka man jākarājas 10 metrus virs skatuves, kas varētu būt elpu aizraujoši kādam cilvēkam, bet man laikam… es jau pieradu, jā," par izrādes sarežģītību dalās Niklāvs Kurpnieks.
Anete Krasovska tikmēr norāda uz fizisko gatavību, kam, spēlējot šo izrādi, aktieriem jāpiemīt: "Man varbūt nav tik daudz šo fizisko triku, bet tāpat mēs visi esam noklāti ar zilumiem no skriešanas turp šurp atpakaļ. Fiziski triki ir vairāk puišiem."
"Ar zilumiem mēs varam palepoties, tas ir tāds žanrs – tie tēli kā tādi klauni ir, Bastera Kītona stilā viss notiek. Šīs septiņas nedēļas, kuras mums bijušas mēģinājumos, tas prasa tādu fizisku sagatavotību," piekrīt aktieris Lauris Subatnieks.
Režisors Freds Grejs uz jautājumu, kas viņam bijis visgrūtākais, atbild: "Visgrūtākā lieta man ir uztaisīt šovu, kas būtu drošs visiem –
jo viss, kas nav izdarīts precīzi, var kļūt bīstams. Mēs veltām daudz laika, lai to padarītu drošu, bet tā, lai tas izskatītos bīstami."