Dienas ziņas

Kuldīgā aizvadīts Eirāzijas čempionāts bočes spēlē

Dienas ziņas

Virtuālās realitātes speciālisti tiekas Valmierā

Braitonas mūzikas konference

Britu deju mūzikas eksperti: Latviešiem pat ir zināmas priekšrocības tirgū

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem un 7 mēnešiem.

Par britu Sanfrancisko dēvētajā pilsētā Anglijas dienvidos - Braitonā – šonedēļ notika mūzikas konference, kas pulcēja deju mūzikas jomas profesionāļus un jaunos talantus. Vai latviešu mūziķiem un dīdžejiem ir vieta pasaules deju mūzikā un kā to izcīnīt? Braitonas mūzikas konferences eksperti pieļauj, ka latviešiem pat varētu būt zināmas priekšrocības.   

Braitonas mūzikas konference šogad notiek jau ceturto gadu, tas ir nozīmīgs pasākums britu deju mūzikas aprindās. Konferences ietvaros notiek dažādi semināri un paneļdiskusijas, ir arī apmācības, savukārt izstādē kompānijas demonstrē jaunāko ekipējumu mūzikas producēšanai.

Konference galvenokārt domāta tieši tiem, kuri paši rada savu mūziku, tādēļ diskusijās par to, kā vislabāk atrast klausītājus savai mūzikai, interesentu ir daudz. Rīkotāju mērķis - palīdzēt jaunajiem.

Konference ir arī iespēja personīgi aprunāties ar pasaulē pazīstamu kompāniju pārstāvjiem, taču nepārtraukti tiek atgādināts, ka vissvarīgāk ir radīt savu fanu bāzi sociālajos tīklos. Tieši to pašu viņi iesaka darīt arī latviešu deju mūzikas producentiem.

“Paskatieties uz lielo daudzumu mākslinieku, kuri nāk no Zviedrijas! Tā nav maza valsts, taču joprojām ir savos elektroniskās popmūzikas pirmsākumos,” norāda Džeims Farelijs, digitālo servisu strīmošanas menedžeris multimēdiju izklaides kompānijā “Ministry of Sound”.

“Vairāki strīmošanas servisu populārākie mākslinieki nāk no ziemeļu reģiona, tas nozīmē, ka ir ļoti svarīgi pulcēt sev apkārt atbalstītājus, radīt fanu bāzi savā valstī un pēc tam mēģināt to pārnest arī ārpus valsts,” viņš uzsver.

Digitālā mārketinga direktore digitālās mūzikas distribūcijas servisa kompānijā “Horus music” Nikija Halivela saka - vispirms vajag kaut vienu cilvēku, kam tas patīk, un kas ar to dalīsies sociālajos tīklos.

“Un, ja mūzika būs gana laba, tad vairāk un vairāk cilvēku sāks to darīt. Viņi visi iesaistīsies, un, ja tas tā dabiski notiks, tad esi uzvarētājs. Pat ja iesākumā vajag ievietot apmaksātu reklāmu “Facebook”, lai sasniegtu pirmos cilvēkus, tad, ja tava mūzika ir gana laba, tad viss notiks,” uzskata Halivela.

Ekspertiem šķiet, ka Latvijas producentiem ir vieglāk tikt pamanītiem, jo latviešu ir ļoti maz, tādēļ producents vai dīdžejs no Latvijas uzreiz izcelsies.

Mūzikas mārketinga analītiķis elektroniskās mūzikas tiešsaistes veikalā “Beatport”  Terijs Verasings skaidro, ka  tā ir daudzu faktoru kombinācija - izdot īstos skaņdarbus, tikt pamanītam, tikt uzaicinātam spēlēt ārpus valsts, radīt savu zīmolu sociālajos medijos.

“Tur ir daudz dažādu aspektu, ar ko vajag rēķināties, lai varētu augt kā mākslinieks. Mūzika vienmēr būs tikai viena daļa no tā. Bet, protams, ja pārdosi tūkstošiem ierakstu, tad noteikti arī nopelnīsi!” piebilst Terijs Verasings.

Nikija Halivela stāsta, ka britu deju mūzikā šobrīd atgriežas “hauss un tehno, taču elektroniskā deju mūzika iet uz leju, viss ir nonācis tik tālu, ka šī mūzika ir kļuvusi pārāk komerciāla”. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti