Laikā, kad aktuāla ir "y2k" jeb divtūkstošo gadu estētika, albums "Get Rich or Die Tryin'" nav tikai nostalģija, tas jau atkal ir trends! No otras puses, varbūt kāds domā, tas hiphops ir tāda jauniešu mūzika, tā tas nav. Koncerta apmeklētāji bija plašā vecuma diapazonā.
Busta Rhymes uznāciena mērķis bija publikas aktivizēšana, tādēļ vokālā performance mijās ar provokatīviem jokiem un arī aktiermākslu – pantonīmas skeču. Pirmdienas vakarā Rīgas publika šķita nedaudz aizmigusi, tāpēc Busta visiem lika piecelties kājās un apsēsties vairs neatļāva. Busta Rhymes dziesmu vācelītē ir daudz kustību aktivizējošas dziesmas, piemēram, "Touch It", kas izskanēja arī šajā koncertā. Viņš ir elpas kontroles meistars, kas viņam ļauj repot apbrīnojamā ātrumā. To viņš demostrēja arī Rīgas publikai. Izskanēja arī "Scenario". Novembrī gaidāms repera jaunais albums, un viņš iepazīstināja publiku ar divām jaunām dziesmām. "Mums nav vajadzīgi specefekti, mēs paši esam specefekti", sacīja Busta, pabeidzot klausītāju iesildīšanu.
Runājot par 50 Cent, jārunā par šovbiznesu, gangsteriem, striptīzdejotājām un glamūru. Šī estētika ir bijusi aktuāla visos laikos, jo īpaši krīzēs, kad cilvēki atslodzi no skaudrās ikdienas meklēja izklaides vietās, ka ne vienmēr bija legālas. 50 Cent ir veiksmīgs biznesmenis dažādās nozarēs un nepārprotami zina, gan šovbiznesa vēsturi, gan to, kā komplektēt vislabāko komandu. Mūzikas veidošanā 50 Cent ir sadarbojies ar labākajiem no labākajiem.
Reperu rangā viņš ieņemot 17. vietu, bet vakara beigās, kāda gan starpība – uz Rīgu ir atvests šovs, kas paņem uzmanību un to neatlaiž visu 2,5 stundu garumā!
Mute vaļā, rokas augšā un kājas kustas ritmam līdzi.
50 Cent koncertam uzbūvēta milzīga skatuve ar plašām iespējām, lieliem ekrāniem, paaugstinājumiem, tuneļiem. Koncerta atklāšanas numurā skatuves centrā atveras kvadrātveida stikla kupols un pēc mirkļa, pirotehnikas uguņu pavadībā klāt bija arī šī vakara zvaigzne. Koncertu varēja sadalīt trīs daļās, un pirmā daļa dziesmas savā starpā virknēja lielā ātrumā. Uz pacēlumiem spēlēja grupa, reperim pievienojās vēl divi vokālisti jeb hypemen un dejotāju trupa. Pa to laiku reperis bija jau pārģērbies.
Starp citu, pārģērbšanās bija viens no lielākajiem vakara trikiem, šķiet, tas notika, sasitot knipi. Īpaši palicis atmiņā numurs "Just a Lil Bit", ieturēts eksotisko deju estētikā, kur maģiskie dūmi izģērba gan veiklās dejotājas, gan pašu 50 Cent. Koncerta vidus daļā uz skatuves reperim pievienojās arī Jeremih un viņi kopā izpildīja "Down On Me", un tūlīt pēc tam Jeremih arī Rīgas publiku iepriecināja ar savu lielāko hitu, juteklisku "Birthday Sex" izpildījumu.
Prātā labi palika "Many Men (Wish Death)", iespējams, tādēļ, ka tā apvieno pretstatus – repa daļā stāstu par nāves draudiem, kas muzikāli piedziedājumā tiek izpildīti rotaļīgā melodijā, šādi radot ironiju.
50 Cent mūzikā pompozums un glamūrs mijas ar apziņu par dzīves ātro un neparedzamo ritumu, par nāves tuvumu.
Tu vari no tā baidīties, tu vari par to raudāt, bet tu vari svinēt dzīvo mirkli – divvientulībā vai cilvēku pilnā klubā.
Šajā vizuāli intensīvajā šovā dziesmu secību atcerēsies 50 Cent uzticīgie klausītāji, bet, šķiet, koncertā izskanēja ap 30 kompozīciju. No kurām, protams, visgaidītākais – superhits "In da Club". Kad gaisā bija izšautas visa veida atveres – ugunis un konfeti, ieskatoties pulkstenī, tas rādīja pulksten 23, bija pienākusi koncerta izskaņa, kurā 50 Cent ar saviem atbalsta vokālistiem izpildīja vēl piecas sešas dziesmas, tajā skaitā "Wanksta", bez specefektiem, tikai repojot. Laiks paskrēja tik ātri, kā uz burvju mājiena!
Šogad hiphopa žanram tiek svinēta 50 gadu pastāvēšanas jubileja, kas šim dubultajam 50 Cent koncertam Rīgā iedod vēl papildu nozīmību.
Lai arī Latvijā hiphops ir viens no populārākajiem žanriem, tajā pašā laikā to skar dažādi nezināšanā balstīti stereotipi, kuru rašanos var skaidrot ar mūsu jauno izklaides industrijas vēsturi. 50 Cent nebija koncerts tikai žanra faniem, tas bija sekundi pa sekundei saplānots izklaides šovs ar atsaucēm uz popkultūras vēsturi, piemēram, arī Frenku Sinatru un "New York, New York" – kā zināms, arī Sinatra bija gangsteru kultūrai pietuvināts mākslinieks. Arī nezinot neko par izklaides vēsturi, tas bija vienkārši izdevies vakars, ja vien būtu bijis vairāk vietas, kur padejot – izpārdotā arēnā tā būtu ekstra.