Pirmais mācību mēnesis Rīgā ir spraigs, Rīgā mācības uzsākuši vairāk nekā 67 500 skolēnu, izaicinājums ir pāreja uz mācībām valsts valodā 1., 4., 7. klasēs, īstenojot vienotas skolas virzienu, uzsvēra Pēterkopa.
Vissarežģītākais ir vienotas skolas izveide, tas ir izaicinājums, jo vairāk nekā 7200 bērni pāriet uz mācībām valsts valodā. Tas ir izaicinājums ģimenēm, vecākiem, skolēniem un skolotājiem. Ir sniegts metodiskais atbalsts skolotājiem un vadības atbalsta komandām.
Nākamais ir jautājums par otro svešvalodu, "mēs labi saprotam, – vecāki nevēlas, ka bērni mācās krievu valodu. Mēs arī saprotam, kāda ir situācija skolās, daudzās Rīgas skolās tikai krievu valoda ir kā svešvaloda,"
uzsvēra Pēterkopa.
Rīgā ir finansiāls atbalsts, lai skolotāji varētu pārprofilēties uz citas svešvalodas mācīšanu. Rīgā kā otrā svešvaloda ienāk franču, spāņu un citas valodas.
Pedagogu trūkums Rīgas skolās ir viens no iemesliem, ka ar pirmo semestri pāriet uz sabalansētu pedagogu slodzi, jāfinansē arī vairāki pedagogu papildu pienākumi, pauda Pēterkopa.
Skolās trūkst svešvalodas, latviešu valodas un matemātikas skolotāju. Skolas risina šos jautājumus ar aizvietošanām, domā par mācību priekšmetu un stundu plānu, noteiktu priekšmetu pārvirzīšanu vēlākam laikam. Vecākiem nevajag satraukties, ka skola maina plānu, bērni mācību vielu apgūs.