Latvijas Mākslas akadēmijas, Latvijas Kultūras akadēmijas un Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) studenti, veicot pētījumu Bērnu klīniskajā universitātes slimnīcā, sadarbojoties ar bērniem, viņu vecākiem un ārstniecības iestādes darbiniekiem, šobrīd izstrādā spēli, kas liek slimnīcā esošajiem pacientiem izkustēties. Spēles pasaule būvēta ar papildinātās realitātes elementiem – sēnēm.
Latvijas Kultūras akadēmijas students Klāvs Balamovskis skaidroja: "Mēs vēlamies, lai pacienti, mazie bērni, kas spēlē šo spēli, lai viņi iejūtas zinātnieku un pētnieku ādā, meklējot dažādus šos fantastiskos papildinātās realitātes elementus. Viņi var šīs sēnes savākt, pacelt, viņi var izpaust arī dažādas citāda veida emocijas, viņi var sēnes saspiest vai iegūt kaut kādu šķidrumu, lai tālāk to nodotu tālākai izpētei."
Viss, kas slimnīcas pacientam nepieciešams, ir viedtālrunis.
Latvijas Mākslas akadēmijas studente Keita Augstkalne norādīja: "Digitālais risinājums, kas ir pieejams viņu pašu telefonā, ir visveiksmīgākais, ņemot vērā higiēnas un drošības faktorus un arī to, ka digitālā pasaule šiem pusaudžiem ir ievērojami komfortablāka, nekā, ja mēs viņam prasām kaut ko darīt, burtiski bakstot viņus un aicinot viņus veikt kādas aktivitātes."
Studenti īpaši strādājušu pie tehniskā risinājuma, lai viņu projekts "Fungo" varētu darboties slimnīcas telpās.
RTU students Ēriks Freimanis norādīja: "Ja tipiski šāda veida spēles ir iespējams [spēlēt] tikai ārā, jo tur tiek padots GPS signāls, tad mēs atradām veidu, kā šo papildināto realitāti ieviest arī iekštelpās. Mēs to panācām tādā veidā, ka mēs zinām, ka mūsu objekts pārvietojas 3D telpā, un mēs varam šīs vērtības pārvērst centimetros, metros, vērtībās, ko mēs varam izmantot."
Daudzveidīgie spēles elementi notur pacientu interesi un liek viņiem kustēties. Kustības nav bezmērķīgas, un to intensitāti nosaka ārsti.
Latvijas Mākslas akadēmijas studente Keita Augstkalne sacīja: "Ja pacientam šī ir vienkārši spēle, kas padara viņa pavadīto laiku slimnīcā interesantāku, izglītojošāku un motivē viņus kustēties, tad pacientu dakteriem, rehabilitologiem, fizioterapeitiem ir pieejama atsevišķa aplikācija, kur viņi var regulēt un sekot līdzi pacientu aktivitātes līmenim."
Savukārt Latvijas Kultūras akadēmijas students Klāvs Balamovskis piebilda: "Katra bērna veselības stāvoklis ir mazliet atšķirīgs. Tikai ārstiem, rehabilitologiem ir zināms, kāda tajā brīdī ir vēlamā intensitāte un fiziskā aktivitāte, ko vajadzētu veikt."
Latvijas studentu projekts "Fungo" ar savu spēles prototipu Eiropas uzņēmējdarbības festivālā jauniešiem, kas šogad norisinājās Stambulā, inovāciju kategorijā ieguva trešo vietu.
Šo pasākumu organizē izglītības organizācija "Junior Achievement", pulcējot Eiropas labākos vidusskolu un universitāšu mācību uzņēmumus.