Šobrīd jauns fotoradars tiek uzstādīts Vālodzēs pie skolas, kur vienmēr apkārt ir bērni. Arī skolēni ir priecīgi, ka turpmāk netālu no mācību iestādes atradīsies fotoradars.
"Īstenībā [fotoradaru] vajadzētu, jo te daži riktīgi uzspiež uz kaut kādiem 120 [km/h]. Te nav gājēju pārejas, daudzi iet uz ēstuvi, tad var sanākt tā, kā sanāk. Gājēju pārejas te nav," atzīsts skolēni Renāts un Kristians.
Arī autovadītāji sākuši novērtēt fotoradaru nepieciešamību. Neviens vairs necenšas tos arī sabojāt.
”Tas disciplinē autovadītājus un, protams, arī drošība. Jo vairāk, jo labāk? Tā, normas robežās,” izsakās autovadītājs Andris.
Vietās, kur jau ir uzstādītas stacionārās ātruma mērīšanas ierīces, kopš tā brīža vairs nav gājis bojā neviens cilvēks.
Jāņem vērā, ka sodīti tiek tikai tie autovadītāji, kuri ātrumu fotoradara darbības zonā pārkāpj vairāk nekā par 10 kilometriem stundā. Un ātro braucēju netrūkst.
"Es viņus saucu par brīvprātīgiem ziedotājiem. Ja ir visa informācija, kur atrodas radari, ja ir brīdinājuma zīmes, tad pārkāpums šajā vietā nav nosaucams citādāk kā ziedojums valsts budžetam,” atzīst Ceļu satiksmes drošības direkcijas direktora vietnieks Ģirts Rorbaks.
Valsts policijā (VP) atzīst – stacionārajiem radariem ir liela nozīme drošības uzlabošanā uz ceļiem. Autovadītājiem jārēķinās, ka drīzumā policijas rīcībā būs arī jauni pārvietojamie fotoradari.
„Mūsu rīcībā ir trīs, kas tika iegādāti 2008. gadā. Viņi ir savu laiku nokalpojuši. Mēs ceram uz iepirkumu, kura rezultātā papildus tiks iegādāti jauni pārvietojamie fotoradari,” stāsta policijas Satiksmes uzraudzības un koordinācijas biroja priekšniece Vineta Mistre
Jau ziņots, ka valdības apstiprinātais plāns paredz līdz 2020. gadam visā Latvijā uzstādīt 100 stacionāros fotoradarus. Daļa no radariem jau darbojas, bet līdz šā gada oktobra beigām Ceļu satiksmes drošības direkcija plānojusi uzstādīt vēl 24 jaunus radarus.