"Mēs ar kolēģi Aleksandru Vabiščeviču, arī deputātu, un Sigurdu Graudiņu viņa žigulī braucām no Jaunciema, kontrolējām situāciju uz ielām, mums bija kontrolpunkti, kuros nodeva informāciju, vai nepārvietojas bruņu transportieri vai tanki no Jaunciema gatves puses," stāsta Ežmalis.
Vecmīlgrāvja tilts bija stratēģiski svarīgs postenis, jo Vecmīlgrāvī atradās OMON bāze un no tilta labi varēja redzēt viņu pārvietošanos. Omonieši gribēja izdzenāt tos, kuri sēdēja pie ugunskura.
Pirmā apšaude bija jau 14. janvārī, bet divas dienas vēlāk uz Vecmīlgrāvja tilta dzīvību zaudēja Satiksmes ministrijas šoferis Roberts Mūrnieks, kļūstot par pirmo barikāžu upuri. Šodien tilta malā uzstādīts balts krusts viņa piemiņai.
Ežmalis atceras, ka vēlāk nodegušais Mangaļsalas kolhoza "Auda" mikroautobuss braucis tieši aiz Mūrnieka vadītā auto, un tikai laimīgas sagadīšanās dēļ tā pasažieri nav cietuši.
"Kad piebraucām, "Latvija" vēl dega. Runājām ar vadītāju, visi bija satraukušies. Autobusā bija vairāki līdzbraucēji – tāda Tētiņu ģimene ar bērniem un vēl kāda sieviete. Cik atceros, vēl "Panorāmā" rādīja, ka vienai no līdzbraucējām caur matiem bija lodes izskrējušas. Dievs stāvēja klāt. Autovadītājam blakus bija jaka, un arī tā bija sašauta caurumos ar automāta kārtu," stāsta aculiecinieks.
Omoniešu automātu kārtas bija sakropļojušas daudzas uz tilta novietotās automašīnas. Vienu no busiņiem vēlāk aizvilka pie Ministru Padomes, muzeja arhīvā ir fotogrāfijas, kur sašautais transportlīdzeklis bez logiem redzams Ļeņina pieminekļa pakājē. "Vispār tās visas mašīnas uz tilta bija tādā stāvoklī, ka neviena nedarbojās. Kad beidzās barikādes, mēs ar autotransporta vienību, kas darbojās ar autokrāniem, vilkām nost tās mašīnas no tilta," atceras Ežmalis.
Vairāk barikāžu dalībnieku atmiņu stāstu lasiet LSM.lv vizuāli dokumentālā stāstā "No lodes līdz amerikāņu cimdiem – 10 unikālas barikāžu liecības"!