Ziņas vieglajā valodā 7. maijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem un 1 mēneša.

Ziņas vieglajā valodā 7. maijā.

Ziņas vieglajā valodā 7. maijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Latvijā ar Covid-19 slimo vairāk

Aizvadītajā diennaktī atklāja 1036 jaunus Covid-19 gadījumus un 19 slimnieki miruši.

Tik daudz saslimušo vienā dienā nebija bijis kopš februāra.

Šobrīd no nedēļas uz nedēļu situācija stabili pasliktinās.

Kopš aprīļa sākuma saslimstība ar Covid-19 Latvijā palielinājusies vairāk nekā par trešdaļu.

Aizvien vairāk slimo visu grupu cilvēki.

Izņēmums ir seniori, kuri vecāki par 70 gadiem.

Speciālisti uzskata, ka šie cilvēki mazāk slimo, jo daudzi ir vakcinēti.

Turpina vairāk slimot arī bērni.

 

Speciālisti spriež par stingrākiem ierobežojumiem

Tagad vairāki speciālisti spriež par iespējamiem stingrākiem ierobežojumiem.

Viņi valdību par to informēs otrdien, 11. maijā.

 

Pret Covid-19 vakcinē vairāk

Ceturtdien, 6. maijā, Latvijā bija līdz šim lielākais vienā dienā pret Covid-19 sapotēto cilvēku skaits.

Vakcīnu pret Covid-19 saņēma vairāk nekā 15,5 tūkstoši cilvēku.

Sestdien, 8. maijā, turpinās strādāt 11 lielie masu vakcinācijas centri.

Potei var pieteikties ikviens.

To var izdarīt vietnē "manavakcina.lv" vai zvanot 8989.

No pirmdienas, 10. maija, ieviesīs senioru stundu.

No plkst.9 līdz 10 seniori varēs vakcinēties bez iepriekšēja pieraksta.

 

Kafejnīcu terases atkal darbojas

Liela rosība piektdien, 7. maijā, ir kafejnīcās, restorānos un bāros.

Pēc pusgada pārtraukuma tajos atkal ir cilvēki.

Viesus uzņemt drīkst tikai āra terasēs.

Ir jāievēro stingri noteikumi.

Tai skaitā pie viena galdiņa var sēdēt ne vairāk kā desmit cilvēku, ne vairāk kā no divām mājsaimniecībām.

 

Rosina ierobežot aptieku atvēršanu

Veselības ministrija rosina liegt atvērt jaunas aptiekas, ja 500 metru rādiusā strādā cita aptieka.

Mazākās apdzīvotās vietās drīkstēs atvērt tikai vienu aptieku.

Tas tāpēc, lai nebūtu pārāk daudz aptieku tikai tur, kur tas ir ekonomiski izdevīgi.

Arī tāpēc, lai iedzīvotājiem aptiekas būtu pieejamas tuvu dzīvesvietai.

 

Aicina ziedot asinis

Slimnīcās strauji pieaug pieprasījums pēc asinīm.

Valsts asinsdonoru centrs maijā pastiprināti dosies izbraukumos.

Sestdien, 8. maijā, asinis varēs ziedot Rīgā, Gulbenes novadā, arī Tukumā.

Asinis var nodot tikai vesels cilvēks.

 

Atliek Daugavas stadiona ledus treniņu halles nodošanu ekspluatācijā

Atkal atlika Daugavas stadiona ledus treniņu halles nodošanu ekspluatācijā.

Tā bija paredzēta piektdien, 7. maijā, taču vēl neizdevās no visām iestādēm saņemt saskaņojumu.

Piektdien atzinumu piešķīra ''Latvijas Valsts ceļi'', sestdien paredzēts saskaņojums no Veselības inspekcijas.

Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests šodien pateica, kas vēl jāuzlabo.

 

Vācija turpina cīņu ar Covid-19

Vācija ir apturējusi Covid-19 izplatības trešo vilni.

Tomēr ar Covid-19 joprojām slimo ļoti daudzi, tādēļ masveidā ierobežojumus neatcels.

Ir iecere par atvieglojumiem vakcinētajiem.

 

ASV mazāk jaunu darbavietu

Jauno darbavietu skaits ASV aprīlī bija teju četras reizes mazāks nekā cerēts.

Lai arī ASV ekonomika atlabst, joprojām var just darbaspēka un izejmateriālu trūkumu.

ASV joprojām ir gandrīz 10 miljoni bezdarbnieku.

 

Krievijas lidmašīna pārkāpj Igaunijas gaisa telpu

Krievijas lidmašīna jau otro reizi šonedēļ pārkāpa Igaunijas gaisa telpu.

Lidmašīna Igaunijas gaisa telpā uzturējās apmēram minūti.

Saistībā ar šo pārkāpumu uz Igaunijas Ārlietu ministriju izsauca Krievijas vēstnieku.

Šī šogad ir jau trešā reize, kad notiek šāds pārkāpums.

Iepriekšējo reizi tas notika pirms divām dienām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti