Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 7. aprīlī

Ziņas vieglajā valodā 7. aprīlī. 

Ziņas vieglajā valodā 7. aprīlīDace Simanoviča

 

 

 

Šodien daļa veikalu atkal atsāka darbu

Strādā tie veikali, kuri neatrodas lielajos tirdzniecības centros.

Arī turpmāk tajos jāievēro stingras drošības prasības.

Veikali ilgu laiku bija slēgti, tāpēc tagad pie tiem veidojās lielas rindas.

Arī ārkārtējā situācija valstī ir beigusies, tomēr joprojām ir daudz ierobežojumu.

Arī turpmāk privāti pasākumi un pulcēšanās ir liegta, bet ārā divas mājsaimniecības līdz 10 personām var tikties.

Publiskie pasākumi klātienē ir aizliegti.

 

Viena no “AstraZeneca” vakcīnas blaknēm ir trombu veidošanās

Tā secināja Eiropas Zāļu aģentūra.

Tomēr tas notiek ļoti reti.

Ieguvums no vakcinācijas ir lielāks nekā risks.

Covid-19 izraisītās blaknes ir daudz bīstamākas.

Tomēr Lielbritānija cilvēkiem, kas jaunāki par 30 gadiem, piedāvās citu ražotāju vakcīnas.

 

Latvijā atklāja vēl 643 Covid-19 gadījumus, deviņi cilvēki miruši

Aizvadītajā diennaktī bija rekordliels izmeklējumu skaits – vairāk nekā 23 tūkstoši.

Straujš saslimstība pieaugums bija Vecpiebalgā.

Tas lielākoties saistīts ar gadījumiem sociālās aprūpes centrā "Vecpiebalga".

 

Arī bērniem, kuri atrodas institūcijās, izmaksās vienreizējo 500 eiro atbalstu

Saeima likumprojektu atzina par steidzamu.

To vienā dienā izskatīja abos lasījumos.

Iepriekš šādu atbalstu saņēma bērni ģimenēs.

Bērnu aprūpes iestādei būs jānoskaidro katra bērna viedoklis un individuālās vajadzības.

Atbalstu nedrīkstēs izmantot iestādes pamatvajadzībām.

 

Augstskolu absolventu ienākumi gadā ir par teju trešdaļu augstāki nekā vidēji valstī

Tā liecina jaunākie augstskolu monitoringa dati.

Vislabāk atalgotie ir tie, kuri strādā lauksaimniecībā.

Labi pelna arī dabaszinības, matemātikas un sociālo zinātņu absolventi.

Joprojām par daudz ir sociālo un komerczinātņu absolventu.

 

Bērnus un pusaudžus no visas Latvijas aicina piedalīties dzejoļu konkursā

To izsludināja biedrība "Ascendum" un Latvijas Bērnu un jaunatnes literatūras padome.

Labākos darbus publicēs dzejas gadagrāmatā bērniem.

Tā iznāks septembrī, Dzejas dienu laikā.

 

Virkne valstu pandēmiju izmantoja, lai ierobežotu iedzīvotāju vārda brīvību

Daļa valstu nepietiekami aizsargāja žurnālistus un trauksmes cēlējus, kuri kritizēja to, kā valdība reaģēja uz veselības krīzi.

Tā ikgadējā ziņojumā secināja cilvēktiesību organizācija “Amnesty International”.

Organizācija arī kritizē turīgās valstis, kuras slepus uzkrāja Covid-19 vakcīnas.

Tajā pašā laikā vairāk nekā simt valstīs nav injicēta pat viena pote.

 

Turcijā notiesā par dalību apvērsuma mēģinājumā 

Turcijā notiesāja gandrīz 500 cilvēku par dalību apvērsuma mēģinājumā pirms pieciem gadiem.

Vairākiem desmitiem piesprieda mūža ieslodzījumu.

Ar to noslēdzās tiesas process.

Tas ilga kopš 2017. gada.

 

ES sarucis paredzamais dzīves ilgums

Eiropas Savienībā pērn samazinājās paredzamais dzīves ilgums.

Tā saka Eiropas Savienības statistikas birojā.

Pēc pandēmijas lielākā ietekme uz cilvēku dzīves ilgumu ir Spānijā.

Tur tas samazinājās vairāk nekā par pusotru gadu.

Latvijā tas nav mainījies.

 

Laika ziņas

Naktī un no rīta daudzviet Latvijā gaidāms sniegs un neliels lietus.

Autoceļi vietām apledos.

Dienas gaitā nokrišņu un mākoņu kļūs mazāk.

Vējš iegriezīsies no ziemeļrietumiem.

Tas pūtīs lēni līdz mēreni, vietām brāzmās līdz 14 metriem sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 0…+3 grādi, austrumu rajonos -1…-4 grādi.

Dienā +5…+8 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt