Latvijā atklāj 367 jaunus Covid-19 slimniekus
Vakar Latvijā atklāja līdz šim lielāko Covid-19 gadījumu skaitu vienā dienā.
Ir vēl 367 jauni gadījumi.
Trīs cilvēki miruši.
Daudz saslimušo arī kaimiņvalstīs.
Lietuvā aizvadītajā diennaktī tādu bija gandrīz 1000 un 4 miruši.
Igaunijā – slimību atklāja vēl 131 cilvēkam.
Slimnīcās izbrīvē vietu vēl 300 pacientiem
Sliktākās prognozes par to, ka slimnīcās strauji palielināsies Covid-19 pacientu skaits, nav piepildījušās.
Tāpēc vismaz šonedēļ vēl slimnīcās papildus neierobežo citus pakalpojumus.
Turklāt slimnīcās izdevās atrast vēl 300 vietu Covid-19 pacientiem.
Tas tāpēc, ka Bērnu slimnīca pieņems vairāk pacientu.
Tā atbrīvosies vietas vairākās reģionu slimnīcās.
Izveidoti ieteikumi Covid-19 slimniekiem
Ir izveidoti ieteikumi, kā rīkoties, ja esi saslimis ar Covid-19.
Nedrīkst iet uz darbu, veikalu vai citām sabiedriskām vietām.
Jāsazinās ar savu ārstu.
Jāapdomā, ar kuriem cilvēkiem pēdējās divās nedēļās bija ciešs kontakts.
Speciālisti aicina pašiem sazināties ar šiem cilvēkiem.
To darīs arī epidemiologi, bet tas prasa daudz laika.
Pagājušā nedēļā atklāja teju pusotru tūkstoti Covid-19 pacientu.
Šobrīd ir tūkstošiem kontaktpersonu.
Slimības lapu varētu apmaksāt jau no pirmās dienas
Valsts darbiniekam varētu apmaksāt slimības lapu no pirmās dienas.
Tas tāpēc, lai mudinātu cilvēkus nedoties slimiem uz darbu.
Šobrīd arī Covid-19 pacientiem valsts maksā tikai no 10. dienas.
Iepriekšējās dienas maksā darba devējs, bet pirmo dienu neapmaksā.
Finanšu ministrs saka, ka turpmāk varētu maksāt arī par pirmo slimošanas dienu.
Attaisnotos izdevumus autoratlīdzību saņēmējiem maksās
Autoratlīdzību saņēmējiem attaisnotie izdevumi saglabāsies līdzšinējā apmērā.
Tā nolēma valdība.
Iepriekš bija plānotas izmaiņas.
Likumu precizēja pēc sarunām ar radošo organizāciju pārstāvjiem.
Pašvaldībām aizliedz izdot savas avīzes
Pašvaldības nedrīkstēs izdot savas avīzes.
Tā nolēma Saeima.
Mērķis ir sakārtot mediju vidi.
Pašvaldību avīzes bieži slavē konkrēto vietvaru un nestrādā iedzīvotāju interesēs.
ASV turpinās prezidenta vēlēšanu balsu skaitīšana
Lielākajā daļā ASV štatu ir saskaitītas prezidenta vēlēšanu balsis.
Uzvarētājs pagaidām vēl nav zināms.
Vissīvākā cīņa ir Nevadas štatā.

Džo Baidenam uzvara ir tuvāk, ja viņš uzvar vairākos štatos, kur balsis vēl nav saskaitītas.
Tikmēr ASV prezidents Donalds Tramps pieprasa pārstāt skaitīt balsis.
Viņš nesaka, kādēļ tas būtu jādara.
Viņa pārstāvji vērsīsies tiesā par pārkāpumiem balsu skaitīšanas laikā.
Krievijā grasās paplašināt eksprezidentu neaizskaramību
Krievijā vēlas, lai eksprezidentus nevar sodīt, ne tikai pildot pienākumus, bet visu dzīvi.
Šāds likumprojekts iesniegts parlamentā.
Bijušos prezidentus jau šobrīd nevar sodīt par noziegumiem, kas pastrādāti amata pilnvaru laikā.
Tāpat šis likums paredz, ka Krievijas prezidents Vladimirs Putins varēs atkal kandidēt uz šo amatu, kad beigsies viņa šī brīža pilnvaru termiņš 2024. gadā.
Eiropā un pasaulē turpinās Covid-19 vilnis
Covid-19 turpina izplatīties Eiropā un citviet pasaulē.
Vairākas Eiropas valstis nosaka jaunus ierobežojumus.
No ceturtdienas Lielbritānijā atkal ir karantīna.
Kiprā un Itālijā būs nakts komandantstunda.
Polija no sestdienas slēgs teātrus un citas kultūras iestādes.
Tur arī jaunākie skolēni mācīsies attālināti, tāpat kā vecākie.
Ar jaunajiem ierobežojumiem daudzviet pasaulē cilvēki ir neapmierināti un protestē.