Ziņas vieglajā valodā 4. jūnijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 4. jūnijā.  

Ziņas vieglajā valodā 4.jūnijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Stambulas konvencija atbilst Latvijas pamatlikumam

Stambulas konvencija atbilst Latvijas pamatlikumam.
Tā lēma Satversmes tiesa.
Šī konvencija ir starptautisks līgums, kas paredz īpašus pasākumus, lai aizsargātu sievietes no vardarbības.
Tiesas spriedums gan nenozīmē, ka Saeimai ir pienākums to apstiprināt.
Latvija pirms pieciem gadiem šo līgumu parakstīja, bet Saeima to nav apstiprinājusi.

Atkāpjas Rīgas Centrāltirgus valde

Rīgas Centrāltirgus strādāja neapmierinoši.
Tas bija redzams aizvadītā gada darbības rezultātos.
Tāpēc tirgus valde atkāpās no amata.
Pagaidām būs pagaidu valde, bet tuvākajā laikā rīkos konkursu, kurā meklēs jaunu vadību.

Noslēdzās iepriekšējā nobalsošana

Piektdien, 4. jūnijā, bija pašvaldību vēlēšanu trešā un pēdējā iepriekšējās balsošanas diena.
Balsot varēja tie, kuri nevarēs vai nevēlēsies to darīt sestdien, 5. jūnijā.
Piektdien, 4. jūnijā, nekādu pārkāpumu nebija un iecirkņi strādāja bez problēmām.
Bet jau sestdien būs īstā pašvaldību vēlēšanu diena.

Prezentē jaunu onkoloģijas plānu 3 gadiem

Onkoloģijas plāns turpmākajiem trīs gadiem izmaksās ap 380 miljoniem eiro.
Tajā sola uz pacientu vērstu ārstēšanu.
Paredzēts, ka cilvēkam onkoloģijas slimības gadījumā būs pieejama informācija, laikus varēs tikt uz izmeklējumiem un būs arī cits atbalsts.

Latvijā atklāti vēl 259 jaunus Covid-19  gadījumus

Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāja vēl 259 jaunus Covid-19 gadījumus, miruši 10 slimnieki.
Divu nedēļu saslimstības rādītājs turpina mazināties.

Ieceļotājiem no Lielbritānijas jāievēro pašizolācija

No nākamās nedēļas, ieceļojot Latvijā no Lielbritānijas, būs jādodas pašizolācijā.
To nevajadzēs darīt, iebraucot no Somijas, Islandes, Vatikāna, Maltas, Rumānijas, kā arī Polijas.
Polija pagājušā nedēļā šajā sarakstā nebija.

 Vasaras nometnes šogad dārgas

Nemainīgi daudz ir vecāku, kuri vēlas bērnus sūtīt uz vasaras nometnēm.
Tomēr tās būs dārgākas nekā citus gadus.
Tas tāpēc, ka jāievēro stingras drošības prasības.
Tā kā gribētāju ir vairāk nekā pašu nometņu, būs bērni, kas uz tām netiks.
Nometnes būs atļautas no jūnija vidus.

ES slēdz gaisa telpu Baltkrievijas aviopārvadātājiem  

No sestdienas, 5. jūnija, Baltkrievijas avio pārvadātājiem Eiropas Savienības gaisa telpu slēgs.
Tā lēma bloka vēstnieki.
Tas ir sods par pasažieru lidmašīnas piespiedu nosēdināšanu Minskā.
Tas nozīmē, ka baltkrievu lidmašīnas nedrīkstēs nolaisties vai pacelties no Eiropas Savienības dalībvalstu lidostām un nedrīkstēs šķērsot 27 valstu gaisa telpu.

Baltkrievijā aiztur auto ar Lietuvas diplomātisko pastu

Baltkrievija aizturēja automašīnu, kas veda Lietuvas diplomātisko pastu.
Lietuva par šādu pārkāpumu izteica protestu.
Diplomātiskajiem kurjeriem nācās atgriezties Lietuvā.

Čehijas parlaments varētu balsot par prezidenta atstādināšanu  

Čehijas prezidents Milošs Zemans
Čehijas prezidents Milošs Zemans

Čehijas parlaments varētu balsot par valsts prezidenta Miloša Zemana atstādināšanu.
Viņu nesen kritizēja, jo Zemans apšaubīja to, ko saka Čehijas drošības iestādes.
Tās apgalvoja, ka Krievijas specdienesti ir vainojami sprādzienos valstī, kas notika pirms vairākiem gadiem.

Pārtikas cenas gada laikā strauji pieauga

Pārtikas cenām pasaulē straujākais kāpums vairāk nekā desmit gadu laikā.
Par to liecina jaunākie ANO aprēķini.
Cenas palielinās 12. mēnesi pēc kārtas.
To ietekmē ne tikai pandēmija, bet arī laikapstākļi dažādos pasaules reģionos.

Parasportists Bergs izcīnīja zelta medaļu

Latvijas parasportists Edgars Bergs izcīnīja zelta medaļu Eiropas čempionātā paravieglatlētikā lodes grūšanā.
Otro vietu un sudraba medaļu ieguva Krievijas sportists, bet trešo Itālijas sportists.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti