Ziņas vieglajā valodā 30. septembrī

Ziņas vieglajā valodā 30. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 30. septembrīDace Simanoviča

 

 

Latvijā Covid-19 atklāj vēl 95 cilvēkiem

Aizvadītajā diennaktī ir ļoti daudz jaunu Covid-19 gadījumu.

Saslimšanu atklāja 95 cilvēkiem.

Tik daudz gadījumu vienā dienā līdz šim nebija bijuši.

Pārbaudīja vairāk nekā četrus tūkstošus cilvēku, un tas ir daudz vairāk nekā līdz šim.

Daudz saslimušo ir Daugavpilī un Kuldīgā, kā arī Olainē.

 

Daugavpilī un Kuldīgā nosaka ierobežojumus

Daugavpilī un Kuldīgā Covid-19 dēļ divas nedēļas būs stingrāki ierobežojumi nekā pārējā valstī.

Tā lēma valdība.

Telpās drīkstēs pulcēties mazāk cilvēku.

Sabiedriskās ēdināšanas vietās pie viena galdiņa nedrīkstēs sēdēt vairāk par astoņiem cilvēkiem.

Nenotiks interešu izglītības pulciņi un sabiedriskajā transportā būs jālieto sejas maskas.

Par šīm pilsētām valdība lēma steidzami, lai tās jau rīt varētu mainīt noteikumus un neļautu slimībai izplatīties.

 

Varētu mainīt pašizolācijas noteikumus

Latvijā varētu mainīties noteikumi par pašizolāciju, iebraucot no citām valstīm.

Plānots saslimstības rādītāju paaugstināt.

Ja tas notiks, tad būs dažas valstis, no kurām atbraucot, nebūs jāievēro pašizolācija.

Pēc šī brīža datiem tās būtu Lihtenšteina, Kipra un Somija.

 

Vienojas palielināt garantēto minimālo ienākumu

Valdība atbalstīja garantētā minimālā ienākuma palielināšanu līdz 109 eiro.

Tomēr tas neattieksies uz pilnīgi visiem pabalsta saņēmējiem.

Tas ļaus 140 tūkstošiem Latvijas iedzīvotāju ar zemiem ienākumiem saņems vairāk.

Izmaiņas saistītas ar Satversmes tiesas spriedumu.

Tiesa iepriekš nosprieda, ka šis pabalsts ir pārāk mazs.

 

Makrons noslēdz vizīti Latvijā 

Francijas prezidents dodas pastaigā pa Vecrīgu

30.septembrī beidzās Francijas prezidenta Emanuela Makrona vizīte Latvijā.

Tās laikā Latvijas un Francijas prezidents pārrunāja abu valstu attiecības, drošības jautājumus un citas aktualitātes.

Valsts pirmās personas runāja arī par Krieviju.

Makrons uzskata, ka Eiropas Savienībai ir jāsadarbojas ar šo valsti.

Krievijai ir būtiska loma vairākos jautājumos, tai skaitā reģionālos konfliktos.

Sarunās Eiropas Savienībai jābūt prasīgai un striktai.

 

Vienojas par sadarbību Rīgas domē

Četru politisko partiju pārstāvji parakstīja sadarbības līgumu un vienojās par to, kas Rīgā jāizdara.

Politiķi divu gadu laikā vēlas panākt to, lai nebūtu rindas bērnudārzos, mazinātos korupcija un iedzīvotāji Rīgā justos labāk.

 

Pagaidām nekursēs Rīga – Helsinki prāmis

Līdz nākamā gada pavasarim „Tallink” prāmji nekursēs maršrutā Rīga – Helsinki.

Vēl pagājušā nedēļā uzņēmums atcēla braucienus līdz oktobra beigām.

Tomēr, tā kā interese šobrīd par braucieniem nebija liela, braucienu nebūs vēl ilgāku laiku.

Šobrīd vēl prāmji vienreiz nedēļā kursē no Rīgas uz Stokholmu.

 

Izvērtē tiesiskumu Eiropas valstīs

Eiropas Savienība visās dalībvalstīs izvērtēja tiesiskumu.

Ziņojumā lielākos pārmetumus saņēma Ungārija un Polija.

Kritiku saņēma arī Spānija, Malta, Bulgārija un Slovēnija.

Pēc šī ziņojuma vairākas nevalstiskās organizācijas un Eiropas Parlamenta politiķi saka, ka ir stingrāk jāvēršas pret tām valstīm, kuras neievēro kopīgos noteikumus.

 

Konflikts Kalnu Karabahā turpinās

Karadarbībā Kalnu Karabahā iesaistīti kaujinieki no Sīrijas un Lībijas.

Tā paziņojusi Krievijas Ārlietu ministrija.

Paziņojumā Krievija saka, ka tas apdraud visas reģiona valstis.

Tā aicina pārējās valstis nepieļaut ārvalstu teroristu izmantošanu Kalnu Karabaha konfliktā.

Kaujas uz Kalnu Karabahas faktiskās robežas sākās svētdien.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti