Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 29. maijā

Ziņas vieglajā valodā 29. maijā.

Ziņas vieglajā valodā 29. maijāDace Simanoviča

 

 

Piketā pauž atbalstu baltkrievu tautai

Rīga pikets solidaritātei ar Baltkrievijas opozīciju, 29.05.2021.

Piketā Rīgā pie Nacionālā Mākslas muzeja pulcējās vairāki desmiti cilvēku.

Pikets bija veltīts baltkrievu tautai.

Daudzi ieradās, turot Baltkrievijas vēsturisko karogu.

Dažiem bija līdzi protestu laikā nogalināto cilvēku fotogrāfijas.

Akcijas baltkrievu tautas atbalstam notika daudzās pasaules valstīs un pilsētās.

Uz tām aicināja Baltkrievijas opozīcijas pārstāve Svjatlana Cihanouska.

Viņa tā simboliski pieminēja pirmo gadadienu kopš aizturēja viņas vīru.

 

Mudina vakcinēties pret Covid-19

Vakcinācijai pret Covid-19 jānotiek raitāk, lai rudeni varētu sagaidīt droši.

Tā brīdina pētnieki un epidemiologi.

Lielākie vīrusa pārnēsātāji ir skolēni, mazāk aizsargātie ir seniori.

Tā parāda zinātnieku pētījums.

Latvijā vismaz vienu vakcīnas devu saņēmusi ceturtā daļa iedzīvotāju.

Lielajos vakcinācijas centros potēšana turpinās arī šajā nedēļas nogalē.

Vakcinēties var gan Rīgā, gan vairākās citās pilsētās.

Laiku var izvēlēties portālā manavakcina.lv vai pa telefonu 8989.

 

Sarūk saslimstība ar Covid-19

Šobrīd saslimstība ar Covid-19 Latvijā turpina samazināties.

Piektdien reģistrēja 306 jaunus gadījumus, 11 slimnieki miruši.

Sarūk arī divu nedēļu saslimstības rādītājs.

Šobrīd tas ir gandrīz 279.

Tas ir zemākais pēdējā pusgadā.

 

Vēlēšanu dienā Jūrmala rīkos pilsētas svētkus

Jūrmalas domē ir atšķirīgi viedokļi par ikgadējiem Kūrorta svētkiem tieši vēlēšanu dienā.

Turklāt vairākas aktivitātes paredzētas pie vēlēšanu iecirkņiem.

Iepriekšējos gados šie svētki notika maija beigās.

Domes opozīcija satraukta, ka pašvaldību resursus varētu izmantot aģitācijai un, vai netiks pārkāpti pulcēšanās ierobežojumi.

Domes pārstāve saka, ka svētkos politiķiem neļaus izrādīties.

 

Atbalstīs elektroauto iegādi

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija plāno atbalstīt elektroauto iegādi.

Lai gan programma ir laba, trūkums ir tas, ka atbalstīs tikai privātpersonas un valsts struktūras.

Uzņēmēji uz to pretendēt nevarēs.

Taču tikai desmitā daļa no Latvijā reģistrētajiem zemu emisiju auto ir privātpersonām.

Pārējie ir tieši uzņēmumu autoparkos.

 

Paziņo hokeja čempionāta biļešu cenas

Biļetes uz pasaules hokeja čempionāta spēlēm, kas notiek Rīgā, maksās no 110 eiro.

Tā paziņoja turnīra rīkotāji.

Spēles klātienē varēs vērot no 1.jūnija.

To varēs darīt tie, kuri pārslimojuši Covid-19 vai pilnībā vakcinēti.

 

Notiek "Baznīcu nakts"

Covid-19 dēļ baznīcas atvērtas pārsvarā tikai individuāliem apmeklējumiem.

Koncertus un citus pasākumus šogad var skatīties un klausīties sociālo tīklu platformās.

 

ASV plāno sankcijas pret Baltkrievijas režīmu

ASV drīzumā atjaunos ekonomiskās sankcijas pret Baltkrievijas režīmu.

Tas saistīts ar pasažieru lidmašīnas piespiedu nosēdināšanu Minskā un opozīcijas žurnālista aizturēšanu.

Baltais nams arī brīdināja ASV pilsoņus neceļot uz Baltkrieviju.

 

Baidens piedāvā ASV budžeta variantu

ASV prezidents Džo Baidens piedāvājis savu pirmo budžetu.

Tas ir sešus triljonus dolāru liels.

Bagātākajiem amerikāņiem būtiski palielināsies nodokļi.

Tā prezidents cer apmaksāt dažādas sociālās programmas un cīnīties ar klimata pārmaiņām.

Budžets jāatbalsta arī ASV Kongresā.

Eksperti prognozē, ka politiķu iebildumu dēļ no daudzām iecerēm nāksies atteikties.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt