Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 29. aprīlī

 Ziņas vieglajā valodā 29. aprīlī. 

Ziņas vieglajā valodā 29.aprīlīDace Simanoviča

Restorāni varēs atvērt terases


No nākamās piektdienas restorāni varēs atvērt āra terases.
Tā nolēma Saeima pretēji valdības lēmumam.
Valdība iepriekš uzskatīja, pa pagaidām ierobežojumus nedrīkst pārskatīt.
Tikmēr restorāni par iespēju atvērt terases ir priecīgi.
Tie sola ievērot visus drošības pasākumus.
Premjers par Saeimas lēmumu ir pārsteigts.
Politologi to raksturo kā neuzticību valdībai un haosu gan valdībā, gan Saeimā.

 

Latvijā atklāti vēl 696 Covid-19  gadījumi


Ir apstiprināti vēl 696 jauni gadījumi, miruši 7 cilvēki.
Veica 18 tūkstošus testu, pozitīvi bija nepilni 4% .

 

Saskata pārkāpumu Zāļu aģentūras vadītāja darbībā

 

Beigusies disciplinārlieta pret Zāļu valsts aģentūras vadītāju Svenu Henkuzenu.
Tā saistīta ar vakcīnu iepirkumiem.
Komisija atklāja pārkāpumus, saka veselības ministrs.
Šobrīd nav zināms, kā aģentūras vadītāju sodīs.
Par to lēma valdības slēgtajā sēdē, bet gala lēmuma vēl nav.


12. klašu eksāmeni notiks klātienē

12. klases eksāmeni notiks klātienē.
Tā ceturtdien, 29. aprīlī, lēma valdība.
Eksāmenu būs mazāk.
Obligāts nebūs ceturtais jeb izvēles pārbaudījums.
Tomēr būs jāievēro drošības prasības – jālieto maskas un jāorganizē Covid-19 testēšana.


Rīga aicina nerīkos skolēnu dziesmu svētkus

Rīgas domes deputāti aicina šogad nerīkot skolēnu dziesmu un deju svētkus.
Domes komitejai bija jāatbild svētku rīkotājiem un jāpasaka, kuru svētku modeli tie atbalsta.

Rīga sāk pārbaudīt hosteļus

Pēc traģiskā ugunsgrēka Rīgā, Merķeļa ielā, ugunsdzēsēji ceturtdien, 29. aprīlī, sāka neplānotas pārbaudes hosteļos.
Ugunsdrošības pārbaudes turpināsies vairākus mēnešus.
Vēl nav apkopota informācija, vai ugunsdzēsēji visur tika iekšā.
Iepriekš Merķeļa ielā ugunsdzēsējiem pārbaudes neizdevās, jo viņus neielaida īpašumā.
Tagad spriež par to, ka ugunsdzēsējiem vajadzētu plašākas pilnvaras.

 Latvijas IKP samazinājies par 2,2%

Latvijas iekšzemes kopprodukts (IKP) šogad pirmajā ceturksnī samazinājies par 2,2%, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu.
Tā liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.
To ietekmēja kritums ražojošās nozarēs un pakalpojumu nozarēs.


Atklāj jaunus pilskalnus  

Latvijas Kultūras akadēmijas pētniecības projektā atklāja vēl piecus jaunus pilskalnus.
Trīs no tiem atrodas Latgalē un divi – Augšzemē.
Ir izveidota arī interaktīva karte, kur pilskalni apskatāmi.


Krievijā slēdz Navaļnija biroju tīklu  

Krievijā cietumā ieslodzītā opozicionāra Alekseja Navaļnija reģionālo biroju tīkls pārtrauks darbu.
Tīkla vadītājs Leonīds Volkovs to paziņoja vēl pirms tiesas lēmuma.
Prokuratūra prasa ar Navaļniju saistītās organizācijas atzīt par ekstrēmām.
Vairāki biroji gan turpinās darboties kā neatkarīgas organizācijas.

Kipras sarunās nav progresa

Sarunās starp Kipras grieķu un turku līderiem nav progresa.
Tā ziņo ANO ģenerālsekretārs.
Sarunas Ženēvā ilga trīs dienas.
Sarunās iesaistītās puses atkārtoti tiksies divu vai trīs mēnešu laikā.
Sarunas par salas atkalapvienošanos ilgstoši ir neveiksmīgas.


“Sputņik V” vakcīnu ražotāji sūdzēs tiesā Brazīlijas zāļu regulatoru


Par neslavas celšanu Krievijas vakcīnas „Sputņik V” ražotāji gatavojas sūdzēt tiesā Brazīlijas medicīnas regulatoru.
Tas tāpēc, ka regulators neatļāva šīs vakcīnas importu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt