Ziņas vieglajā valodā 20. aprīlī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem un 1 mēneša.

Ziņas vieglajā valodā 20. aprīlī.

Ziņas vieglajā valodā 20. aprīlī
00:00 / 04:49
Lejuplādēt

Varētu lemt par atvieglojumiem vakcinētajiem cilvēkiem

Valdība nākamnedēļ varētu sākt runāt par atvieglojumiem vakcinētajiem.

Plašāka sabiedrība atvieglojumus varētu sagaidīt, kad būs sapotēti vismaz 600 000 iedzīvotāju.

Tikmēr ārsti šobrīd gatavojas straujākai vakcinācijai.

Tas tāpēc, ka aprīļa beigās un maija sākumā būs daudz vairāk vakcīnu.

Krīzes laika atbalstam novirza papildu līdzekļus

Krīzes laika atbalstam valdība novirzīja vēl vairāk nekā 126 miljonus eiro.

Ar šo naudu turpinās maksāt dīkstāves pabalstus, kā arī atbalstu uzņēmumiem.

Rosina sākt runāt par to, kā un kad izbeigt valsts atbalstu.

Atkal paaugstinās saslimstība ar Covid-19

Aizvadītajā diennaktī atklāja 688 jaunus Covid-19 gadījumus, miruši 15 saslimušie.

Turpina pieaugt divu nedēļu kumulatīvais saslimstības rādītājs.

Latvijā pamazām pieaug Covid-19 Dienvidāfrikas paveida izplatība.

No vairāk nekā 100 gadījumiem 5 atklāja bīstamu vīrusa mutāciju.

Vakcīnas efektivitāte pret šo mutāciju ir zemāka.

Pirmo reizi šādu paveidu Latvijā atklāja aprīļa sākumā.

Vakcinācijas biroju pievienos NVD

Vakcinācijas biroju no trešdienas pilnībā pievienos Nacionālajam veselības dienestam NVD.

Līdz šim tā bija Veselības ministrijas struktūrvienība.

Šāda kārtība bija paredzēta jau iepriekš, bet tas notika vēlāk nekā plānots.

Līdz ar izmaiņām, Vakcinācijas biroja darbiniekiem samazināsies atalgojums.

Jauna Veselības ministrijas valsts sekretāre

Valdība otrdien Veselības ministrijas valsts sekretāres amatā apstiprināja Indru Dreiku.

Līdz šim viņa vadīja Veselības inspekciju.

Dreikai ir ilga pieredze valsts pārvaldē, zināšanas veselības jomā un viņa ir vadījusi lielu kolektīvu.

Zaļo sertifikātu varētu ieviest jūnijā

Lai varētu ceļot, vajadzēs digitālu zaļo sertifikātu.

Latvija tādu plāno ieviest jūnijā.

Projektu izstrādās Nacionālais veselības dienests.

Latvijā veikta unikāla operācija

Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcā veica Latvijā unikālu operāciju.

Pirmo reizi Latvijā augšdelma kaulu pilnībā aizvietoja ar endoprotēzi.

Operācija bija kādam 38 gadus vecam vīrietim.

Viņa kaulu smagi skāra onkoloģiska saslimšana.

Parasti šādās situācijās roka būtu jāamputē, bet tagad pacienta roka teju pilnībā varēs normāli funkcionēt.

Eiropas Zāļu aģentūra atļauj lietot “Janssen” vakcīnas

Aģentūra secina, ka līdzīgi kā ar “AstraZeneca” vakcīnām, asins trombi veidojas ļoti, ļoti reti.

Ieguvums ir ievērojami lielāks par risku.

ASV ar šo Covid-19 vakcīnu sapotēti vairāk nekā 7 miljoni cilvēku.

Trešdien varētu būt lēmums par šīs vakcīnas izmantošanu Latvijā.

Čehija vēlas izraidīt krievu diplomātus

Čehija aicina Eiropas Savienību un NATO izraidīt krievu diplomātus.

Tas tāpēc, lai izrādītu solidaritāti un nosodītu Maskavas saistību ar terora aktiem Čehijā.

Čehija no Krievijas arī prasīs kompensāciju.

Nogalināts Čadas prezidents

Čadas prezidents Idriss Debī (1952-2021)
Čadas prezidents Idriss Debī (1952-2021)

Bruņotā konfliktā nogalināja Čadas prezidentu Idrisu Debī.

Viņš bija pie varas vairāk nekā 30 gadu.

Nesen bija Čadas prezidenta vēlēšanas.

Viņu ievēlēja jau uz sesto termiņu šajā amatā.

Čada ir viena no nabadzīgākajām valstīm pasaulē.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti