Ziņas vieglajā valodā 2. oktobrī

Ziņas vieglajā valodā 2. oktobrī.

Ziņas vieglajā valodā 2. oktobrīPārsla Saktiņa

 

 

Darbu sāk jaunā Rīgas dome

Jaunais Rīgas domes mērs Mārtiņš Staķis, 2020. gada 2. oktobrī

2. oktobrī Rīgas domes deputātiem bija pirmā darba diena.

Notika pirmā jaunās domes sēde.

Deputāti ievēlēja Mārtiņu Staķi par Rīgas mēru. Viņš ir no" Attīstībai/Par!" un "Progresīvo" frakcijas.

Par Staķi nobalsoja arī opozīcijas deputāti no „Gods kalpot Rīgai” un Latvijas Krievu savienības.

Staķi neatbalstīja "Saskaņas" deputāti.

 

Maina noteikumus ieceļotājiem 

Turpmāk 10 dienu pašizolācija Latvijā nebūs jāievēro ieceļotājiem no četrām Eiropas valstīm.

Šajā sarakstā ir Somija, Kipra, Lihtenšteina un Vatikāns.

Latvija ir atvieglojusi prasības ieceļotājiem no valstīm, kur ir daudz ar Covid-19 saslimušo.

 

Ar Covid-19 inficējušies vēl 77 cilvēki

Pagājušajā diennaktī Latvijā atklāti 77 jauni Covid 19 saslimšanas gadījumi.

Tāpat viens slimnieks nomiris.

Visvairāk saslimušos atklāja Rīgā, Daugavpilī un Kuldīgas novadā.

Kuldīgā gan bērniem, gan pieaugušajiem līdz oktobra vidum nenotiks mākslas un sporta nodarbības.

Vairākās skolās un bērnudārzos ieviesta karantīna, jo saslimuši bērni un skolotāji.

 

Covid-19 izplatās arī Lietuvā un Igaunijā

Lietuvā pagājušajā diennaktī atklāti 172 Covid-19 gadījumi.

Viens cilvēks miris.

Arī Igaunijā viens Covid 19 slimnieks nomiris, bet atklāti 57 jauni inficētie.

 

Covid-19 atklāj Trampam

Ar Covid-19 saslimis arī Amerikas Savienoto Valstu prezidents Donalds Tramps un viņa sieva.

Tramps atrodas pašizolācijā.

Viņam Covid-19 simptomi ir viegli.

Tramps turpina strādāt mediķu uzraudzībā.

Taču Trampa priekšvēlēšanu kampaņas pasākumi ir atcelti.

Pagaidām nav zināms, vai notiks otrās priekšvēlēšanu televīzijas debates.

Tās paredzētas 15. oktobrī.

 

Nosaka sankcijas Baltkrievijas amatpersonām

Amerikas Savienotās Valstis noteica sankcijas pret astoņām augsti stāvošām Baltkrievijas amatpersonām.

Par sankcijām beidzot vienojās arī Eiropas Savienības valstu līderi.

Tomēr līdzšinējais Baltkrievijas prezidents Aleksandrs Lukašenko pagaidām sankcijām netiks pakļauts.

Baltkrievija jau paziņoja par atbildes sankcijām pret Eiropas savienību.

 

Armēnija gatava runāt par Kalnu Karabahu

Armēnija ir gatava sadarboties, lai Kalnu Karabahas konfliktā ar Azerbaidžānu panāktu pamieru un uguns pārtraukšanu.

Iepriekš Armēnija un Azerbaidžāna jaunu sarunu iespēju noraidīja.

Uz pamieru ir aicinājušas gan ASV, gan Francija, gan Krievija.

 

Gaisā novēro piesārņojumu

Latvijā šajās dienās ir ļoti piesārņots gaiss.

Iemesls ir ugunsgrēki Ukrainas austrumos un Krievijas dienvidos.

Tāpat gaisa piesārņojumu ietekmē tuksnešainajos reģionos vēja paceltās smilšu un putekļu daļiņas.

Tuvākajās dienās situācija būtiski nemainīsies.

Cilvēkiem ar elpceļu slimībām jābūt ļoti piesardzīgiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt