Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 15. okotbrī

 Ziņas vieglajā valodā 15. okotbrī.

 

Ziņas vieglajā valodā 15.okotbrīDace Simanoviča

Aiztur naudas atmazgātājus

Vairākās valstīs, tai skaitā Latvijā, aizturēja 20 cilvēkus par dalību starptautiskā naudas atmazgāšanā.
Kibernoziedznieki nozaga miljoniem eiro.
Latvijā aizturēja sešus cilvēkus.
Pārējie aizturētie ir no Lielbritānijas, Spānijas, arī Portugāles, Polijas, ASV un Austrālijas.
Izmeklētāji pārmeklēja vairāk nekā 40 mājas Spānijā, Itālijā, Bulgārijā un Latvijā.
Visvairāk kratīšanu bija Latvijā.

Latvijā 114 jauni Covid-19 gadījumi

Latvijā vēl 114 cilvēkiem atklāja Covid-19.
Izmeklēja vairāk nekā 4500 cilvēku.
Tas ir otrs lielākais inficēto skaits, kādu atklāj vienā dienā.
Vairāk bija tikai pagājušā piektdienā.
Vairāk nekā puse no saslimušajiem dzīvo Rīgā.

Gatavo sodus par masku nelietošanu

Lai varētu sodīt tos iedzīvotājus, kuri nelieto maskas sabiedriskās vietās, top izmaiņas likumos.
Pie tām strādā Tieslietu ministrija.
Likuma grozījumus plāno pabeigt nākamnedēļ.
Paredzēts, ka sodīt varēs policija.
Cik liels būs sods, ministrija vēl neatklāj.

Komandu sporta treniņiem būs jānotiek individuāli, attālināti vai ārā

No sestdienas, 17. oktobra, komandu sporta treniņiem būs jānotiek individuāli, attālināti vai ārā.
Šādi noteikumi ir, lai ierobežotu Covid-19 izplatību.
Treneri ir satraukti par to.
Pavasarī, kad bērni sportoja attālināti, pēc tam daudziem bija traumas, jo viņi vairs nebija tik labā formā.

Latvijas tūristu vietas apmeklēja 300 000 ceļotāju

Šī gada augustā Latvijas tūristu vietas apmeklēja vairāk nekā 300 tūkstoši ceļotāju.
Tas ir gandrīz par piektdaļu mazāk nekā pērn augustā.
Vairāk ceļoja Latvijas iedzīvotāji.
Būtiski mazāk bija ceļotāju no ārvalstīm.
Visvairāk pie mums viesojās lietuvieši, igauņi un somi.
Gandrīz nemaz vairs nav tūristu no Krievijas.

Lietuvā rekordliels Covid-19 gadījumu skaits

Kaimiņvalstī Lietuvā ceturtdien, 15. oktobrī, rekordliels Covid-19 gadījumu skaits.
Tur vīrusu atklāja 255 cilvēkiem.
Viens cilvēks miris.
Igaunijā reģistrēja 33 jaunus koronavīrusa gadījumus.

Igaunijā vairs nav obligāta pašizolācija ieceļotājiem no Latvijas un Lietuvas

No nākamās nedēļas Igaunijā vairs ieceļotājiem no Latvijas un Lietuvas nebūs obligāta pašizolācija.
Tas būs tajos gadījums, ja iebraucējs varēs parādīt dokumentu, ka viņam nav koronavīrusa.
Tests nedrīkstēs būt vecāks par 48 stundām.
Tā nolēma Igaunijas valdība.
Igaunija cer, ka līdzīgi rīkosies arī pārējās Baltijas valstis.

Kirgizstānas prezidents atkāpjas no amata

Attēlā Kirgizstānas prezidents Sooronbajs Džeenbekovs, 2019. gada aprīlis


Kirgizstānas prezidents ceturtdien, 16. oktobrī, atkāpās no amata.
Tas notika pēc protestiem pret parlamenta vēlēšanu rezultātu viltošanu.
Prezidenta pilnvaras uzņēmās Kirgizstānas premjers.

Navaļnija lietā nosaka sankcijas pret Krievijas amatpersonām

Sešām augstām Krievijas amatpersonām Eiropas Savienība noteica sankcijas.
Tas saistīts ar Krievijas opozīcijas līdera Alekseja Navaļnija saindēšanu.
Sankciju sarakstā iekļauts arī Valsts organiskās ķīmijas un tehnoloģiju zinātniski pētnieciskais institūts.
Tas nozīmē, ka Eiropas Savienības uzņēmēji nedrīkst ar to strādāt.
Sankcijas nozīmē arī aizliegumu iebraukt Eiropas Savienības teritorijā.

Taizemē izsludina ārkārtējo stāvokli

Taizemes valdība šodien izsludināja ārkārtējo stāvokli.
Ir aizliegta vairāk nekā četru cilvēku pulcēšanās.
Tas izdarīts, lai beigtos demokrātijas atbalstītāju protesti.
Tajās protestētāji prasa premjeram atkāpties un reformēt monarhiju.
Protesti pēdējās dienās pieņēmās spēkā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt