Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 14. oktobrī

 Ziņas vieglajā valodā 14. oktobrī.

 

Ziņas vieglajā valodā 14.oktobrīJānis Ramāns

 

Latvijā konstatē 102 jaunus Covid-19 gadījumus

Aizvadītajā diennaktī atklāti 102 jauni saslimšanas gadījumi ar Covid-19.
Veikts arī līdz šim lielākais Covid-19 testu skaits vienā diennaktī – pārbaudīti vairāk nekā 5000 cilvēku.
Slimnīcās ievietoti vēl 9 cilvēki, kas nozīmē, ka slimnīcās šobrīd ārstējas 75 Covid-19 pacienti.
Mums kaimiņos – Lietuvā aizvadītajā diennaktī reģistrēti 139 Covid 19 gadījumi un trīs cilvēki miruši, bet Igaunijā atklāti vēl 40 saslimušie.

Maskas publiskās telpās ir obligātas

No trešdienas, 14. oktobra, veikalos un citās publiskās telpās obligāti jālieto sejas maskas.
Mazajos pārtikas veikalos šo prasību ievēro vien retais.
Veikalu darbinieki saka, ka klientiem bez maskām aizrāda, tomēr paklausa tikai nedaudzi.
Cilvēki bez maskām saka, ka par jaunajiem noteikumiem neko nav dzirdējuši.
Tomēr ir arī cilvēki, kas masku uzliek uzreiz, izejot no mājas.

Mainīs Covid-19 testēšanas kārtību

Tiks mainīta kārtība, kādā pārbauda, vai cilvēks ir slims ar Covid-19.
Priekšroka testu veikšanā būs tiem cilvēkiem, kuriem ir koronavīrusa simptomi.
Izmaiņas vajadzīgas, jo ļoti daudzi cilvēki vēlas veikt pārbaudi un tādēļ visiem ir jāgaida uz testu vairākas dienas.
Turpmāk slimie varēs pie pārbaudes tikt ātrāk.

Krievijā sola sākt vakcinēšanu pret Covid-19

Pasaule ļoti gaida vakcīnu, kas ļautu apturēt bīstamā vīrusa izplatīšanos.
Krievija jau tuvākajā laikā sola sākt cilvēku potēšanu ar pašu radīto vakcīnu.
Krievija saka, ka ļoti daudzas citas valstis arī to grib pirkt.
Pasaules Veselības organizācija nav apstiprinājusi Krievijas izstrādāto poti.
Pirmā pārbaudītā un apstiprinātā vakcīna pret bīstamo vīrusu varētu būt gatava tikai pašās gada beigās.

Par Satversmes tiesas priekšsēdētāju ievēlēta Osipova

Attēlā Sanita Osipova


Par jauno Satversmes tiesas priekšsēdētāju uz trim gadiem ievēlēta līdzšinējā priekšsēdētāja vietniece Sanita Osipova.
Viņa bija vienīgā kandidāte šim amatam.
Viņa stāsta, ka turpinās iesākto darbu un grib panākt, lai sabiedrība tic Satversmes tiesai un uzskata to par godīgu un taisnīgu.

KNAB lūdz sākt kriminālvajāšanu pret Ušakovu

Bijušais Rīgas mērs Nils Ušakovs. 2019. gads.


Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs lūdz Ģenerālprokuratūrai sākt kriminālvajāšanu pret bijušo Rīgas mēru, tagad Eiropas Parlamenta deputātu Nilu Ušakovu.
Viņš glabājis ierīci, kura slepeni var ierakstīt video.
Tādu ierīci parastiem cilvēkiem nav atļauts pirkt, turēt mājās vai lietot.
To drīkst tikai policisti un militārpersonas.

Pirmo reizi nenotiks 11. un 18. novembra parādes

Pirmo reizi kopš Latvijas neatkarības atgūšanas nenotiks 11. un 18. novembra militārās parādes Rīgā.
Tās atceltas Covid-19 slimības izplatības dēļ.
Vairākas citas pilsētas arī sāk atcelt plānotos 11. novembra lāpu gājienus un 18. novembra pasākumus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt