Ziņas vieglajā valodā 11. decembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 5 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 11. decembrī

Ziņas vieglajā valodā 11.decembrī
00:00 / 04:34
Lejuplādēt
Pasliktināsies laika apstākļi

Naktī sāks spēcīgi un ilgi snigt. Gaidāms arī stiprs vējš. Tā prognozē sinoptiķi. Vispirms nokrišņi gaidāmi valsts dienvidaustrumos, tad tie virzīsies pāri visai Latvijai.

Putenis jau sācies Daugavpils apkārtnē. Spēcīgs sniegs būs gan pirmdien, gan otrdien. Puteņa laikā uz ceļiem veidosies sniega sanesumi būs daudz sliktāka redzamība.

Puteņa dēļ pirmdien un otrdien autovadītāji Rīgā sabiedriskajā transportā varēs braukt bez maksas. Līdzi jābūt automašīnas tehniskajai pasei. Tā būs jāuzrāda biļešu kontrolierim. Autovadītāja apliecība nav obligāta.

Šāda kārtība ir, lai šajās dienās mazāk cilvēku izvēlētos braukt ar automašīnu un satiksme nebūtu tik lēna. Tā būs vieglāk strādāt arī ielu uzturēšanas tehnikai.

Krievu okupētā Ukrainas pilsētā uzspridzina algotņu viesnīcu

Krievijas okupētajā Luhanskas apgabala pilsētā Kadijivkā uzspridzināta viesnīca. Tur bāzējās Krievijas algotņu grupējuma "Vagner" kaujinieki. Šie kaujinieki karo Ukrainā Kremļa pusē.

Luhanskas apgabala kara administrācijas vadītājs Serhijs Haidajs saka, ka nogalināti daudzi "Vagner" kaujinieki. Daudzi ievainotie ies bojā, jo nevar saņemt medicīnisko palīdzību.

Ar Krieviju saistīta grupa aicina Baltijas valstīs vākt militāru informāciju 

Ar Kremli saistīts grupējums "Rusič" aicina vākt un ziņot par militāro infrastruktūru Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Tā raksta britu laikraksts "The Guardian" un saka, ka šāds lūgums raisa bažas par iespējamu uzbrukuma plānošanu NATO valstīm.

"Rusič" ir cieši saistīts ar Krievijas algotņu grupējumu "Vagner”.

Korupcijā apsūdz augstu Eiropas Parlamenta amatpersonu

Beļģijas policija nedēļas nogalē korupcijā apsūdzēja četrus cilvēkus. To vidū ir Eiropas Parlamenta viceprezidente Eva Kaili.

Apsūdzības saistītas ar darbošanos kriminālā organizācijā, naudas atmazgāšanu un korupciju. Tā esot virzītas Kataras intereses Eiropas līmenī.

Lietas izmeklēšanā Beļģijā aizturētajai Kaili no Grieķijas uz laiku apturētas visas pilnvaras.

Lielbritānijā turpina streikot pasta darbinieki

Lielbritānijā svētdien turpināja streikot tūkstošiem pasta darbinieku. Viņu neapmierinātība sākās vasarā, kad nepalielināja algas tik daudz, lai segtu inflāciju. Šobrīd tur inflācija ir 11 procenti.

Pasniedz Eiropas Kinoakadēmijas balvas

Eiropas Kinoakadēmijas balvu pasniegšanas ceremonijā triumfēja zviedru režisora Rūbena Estlunda filma "Skumju trīsstūris". To atzina par labāko Eiropas filmu.

Estlunds saņēma labākā režisora un arī labākā scenārista balvu. Aktieris Zlatko Buričs par lomu šajā filmā ieguva labākā aktiera balvu. Labākā aktrise savukārt ir no Luksemburgas - Vikija Krīpsa par lomu filmā "Korsete".

Piezemējas amerikāņu kosmosa kuģis

NASA bezpilota kosmosa kuģis "Orion" svētdien sekmīgi piezemējās Klusajā okeānā. Misijas veiksmīgo noslēgumu uzskata par lielu panākumu NASA jaunās paaudzes kosmosa kuģu izstrādē. "Artemis I" misija ilga 25 dienas.

Latvijas kamaniņu braucējiem otrā vieta Kanādā

Pasaules kausa posmā kamaniņu sportā Latvijai komandu stafetē otrā vieta. Latvijas izlase ar Elīnu Vītolu, Kristeru Aparjodu un divnieku Mārtiņu Botu/Robertu Plūmi Vistlerā piekāpās tikai Vācijai.

Laika prognoze

Naktī un arī pirmdien dienā ilgstoši snigs un puteņos. Naktī valsts austrumos, bet dienā valsts rietumos snigs ļoti stipri.

Ceļi būs slideni, un jārēķinās ar sliktāku redzamību.

Pūtīs stiprs un brāzmains ziemeļaustrumu, ziemeļu vējš. Tas pakāpeniski mazināsies rīt pēcpusdienā.

Gaisa temperatūra naktī un arī dienā -6…-1 grāds. Dienā Kurzemē piekrastē siltāks – tur ap nulli.

Rīgā - apmācies. Gaisa temperatūra naktī un dienā -5…-3 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti