Ziņas vieglajā valodā 14. jūlijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 4 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 14. jūlijā.

Ziņas vieglajā valodā 14. jūlijā.
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Sākusies elektroniskā pieteikšanās studijām augstskolās

Augstskolas sāk pieņemt pieteikumus studijām.

No šodienas pieteikties iespējams elektroniski.

Nākamnedēļ otrdien dokumentus pieņems uz vietas augstskolās.

Šogad dokumentu pieņemšana aizkavējās.

Šodien studijām pieteicās ap 2000 cilvēku.

Visvairāk grib studēt Latvijas Universitātē, Rīgas Tehniskajā universitātē un Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātē.

Vislielākā interese ir par Ārstniecību, Komunikācijas zinātni un Datorzinātni.

 

Arī vidusskolēniem eksāmenos vislabāk veicies angļu valodā, sliktāk – matemātikā

Arī 12. klašu skolēniem, tāpat kā 9. klašu skolēniem, šogad centralizētajos eksāmenos vislabāk veicies angļu valodā, bet sliktāk matemātikā.

Kopumā aptuveni 54 tūkstoši skolēnu ir ieguvuši sertifikātus par vidējās izglītības programmas apguvi.

Taču ir aptuveni tūkstotis skolēnu, kas nenokārtoja eksāmenus.

 

Prezidents neatklāj, kā rīkosies, ja līdz augusta vidum nebūs skaidrs valdības sastāvs

Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs neatklāj, kā rīkosies, ja līdz augusta vidum nebūs skaidrs valdības sastāvs.

Valdības vadītājs Krišjānis Kariņš ("Jaunā Vienotība") vēlas paplašināt valdību ar "Progresīvajiem" un Zaļo un Zemnieku savienību.

To neatbalsta pašreizējās koalīcijas partijas – Nacionālā apvienība un "Apvienotais saraksts".

Valsts prezidents sagaida, ka visi politiķi rīkosies atbildīgi.

 

Erdogans: Putins piekritis pagarināt Melnās jūras "labības darījumu"

Krievijas prezidents Vladimirs Putins ir piekritis pagarināt līgumu par Ukrainas labības eksportu pa Melno jūru, paziņojis Turcijas prezidents Redžeps Tajips Erdogans.

Viņš arī teica, ka gatavojas augustā uzņemt Putinu vizītē.

Bez "labības darījuma’" pagarinājuma tā termiņš beigtos nākamnedēļ.

Putins iepriekš vairākkārt draudējis šo līgumu nepagarināt.

Ja labības eksports atkal tiktu apturēts, pārtikas cenas varētu pieaugt vēl vairāk.

 

Holivudā streiko desmitiem tūkstošu aktieru

Tūkstošiem Holivudas aktieru un ASV televīzijas un radio darbinieku šodien uzsāka beztermiņa streiku.

Streikotāji pieprasa labākus darba apstākļus un godīgāku atalgojumu.

Viņus satrauc arī straujā mākslīgā intelekta tehnoloģiju ienākšana kino un televīzijas nozarē.

Streiks, kas ir lielākais Holivudā kopš 1960.gada, radīs nozarei pat miljardiem dolāru lielus zaudējumus.

 

Rīgas lidostā atklāts 3,2 miljonu eiro vērts heliports

Lidostā "Rīga" atklāj heliportu
Lidostā "Rīga" atklāj heliportu

Lidostā "Rīga" atklāts heliports jeb helikopteru nosēšanās laukums.

To izmantos neatliekamās medicīniskās palīdzības, glābšanas un aizsardzības dienests.

Pirmais laukumā nosēdās Nacionālo bruņoto spēku helikopters.

Helikopteru nosēšanās laukumu uzbūvēja par vairāk nekā 3 miljoniem eiro.

Lielāko daļu – 85% – naudas deva Eiropas Kohēzijas fonds.

 

Zoodārza kamieļu mazuli nosauc par Bronzu

Kamieļu mazulis.
Kamieļu mazulis.

Nacionālajā zooloģiskajā dārzā šodien bija vārda došanas svētki.

Tos rīkoja kamieļu mazulim.

Bija ieradušies mazā kamielēna krustvecāki – Latvijas izlases hokejisti.

Viņi nosauca kamielēnu par Bronzu.

Tas tāpēc, ka kamielēns piedzima neilgi pēc Latvijas izlases vēsturiskā sasnieguma pasaules hokeja čempionātā – izcīnītās bronzas medaļas.

 

Laika ziņas 

Nakts pirmajā pusē vietām valsts austrumos īslaicīgs lietus, pērkona negaiss.

Bet dienā sauss un saulains laiks.

Naktī dienvidrietumu, rietumu vējš 2–7 metri sekundē. Dienā lēns vējš 1–5 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 10…17 grādi, bet dienā 20… 26 grādi.

 

Rīgā bez nokrišņiem.

Naktī dienvidrietumu, rietumu vējš 2–7 metri sekundē, dienā lēns vējš 1–5 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 13…15 grādi, dienā 24…26 grādi.

Laika tips pirmais – īpaši labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti