Žogu uz Latvijas-Baltkrievijas robežas būvēs uzņēmums «Aimasa»

Ir parakstīts līgums par žoga izbūvi ar uzņēmumu "Aimasa" un nosūtīts saskaņošanai līgums par dzeloņstiepļu piegādi, informēja Iekšlietu ministrijā. Būvnieki sola darbu sākt nekavējoties.

Sākotnēji uzņēmums nodrošinās joslas sagatavošanu, apauguma, krūmu, zāles, latvāņu noņemšanu un stabiņu montāžu. Žoga vietu sāks sagatavot Valsts robežsardzei prioritāros posmos, izmantojot tādu tehnoloģisko risinājumu, kas būtiski apgrūtinās robežas šķērsošanas mēģinājumus. 

Iekšlietu ministrijas parlamentārais sekretārs Mārtiņš Šteins
00:00 / 00:43
Lejuplādēt

Iekšlietu ministrijas parlamentārais sekretārs Mārtiņš Šteins ("Attīstībai/Par") pastāstīja, ka parakstot līgumu par dzeloņstiepļu piegādi, tuvāko divu nedēļu laikā - oktobrī - jau prioritārajā posmā žogs tiks uzstādīts.

Nodrošinājuma valsts aģentūras pārstāve Vendija Pikše-Kučma aģentūru LETA informēja, ka līgums par dzeloņstieples piegādi 37 kilometru garumā noslēgts par 275 650 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa un uzņēmumam "Aimasa" dzeloņstieples jāpiegādā 15 dienu laikā no līguma noslēgšanas dienas, proti, līdz 14.oktobrim.

Savukārt līgums par pagaidu žoga uzstādīšanu ar "Aimasa" noslēgts par 2 035 394 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

Kā liecina "firmas.lv" dati, būvniecības uzņēmuma "Aimasa" lielākais īpašnieks ir Sandris Apsīts - 50%, 40% daļu uzņēmumā pieder Aināram Cakaram, bet atlikušie 10% - Jānim Dreimanim. Pagājušā gada pārskatu uzņēmums vēl nav iesniedzis, bet 2019.gadā tas strādājis ar 40,5 miljonu eiro apgrozījumu un 2,7 miljonu eiro peļņu.

Savukārt par pastāvīgo žogu uz Latvijas–Baltkrievijas robežas iekšlietu ministre Marija Golubeva ("Attīstībai/Par!") atzīmējusi – jānodrošina, ka pastāvīgo inženiertehnisko būvi pēc darbu pabeigšanas būtu iespējams nodot ekspluatācijā un nebūtu tāda situācija, kā uz Krievijas robežas, kad daļa žoga ir jāpārbūvē. 

Ministrijā norādīja, ka pašlaik norit intensīvs darbs, lai maksimāli ātri nodrošinātu Latvijas–Baltkrievijas robežas izbūvi un nodošanu ekspluatācijā līdz 2024. gadam. Veikti nepieciešamie grozījumi normatīvajos aktos, lai turpinātu īstenot robežas izbūves darbus. Uzņēmumi, kas iepriekš piedalījušies robežas izbūvē, vairs darbus neveic. Pašlaik ir aktīvs kriminālprocess saistībā ar robežas izbūvi uz Krievijas un Baltkrievijas robežām, jo tika konstatēti vairāki pārkāpumi un iespējama valsts līdzekļu izšķērdēšana.

KONTEKSTS:

Nodrošinājuma valsts aģentūra nolēma neturpināt sadarbību ar uzņēmumu "Brief" par dzeloņstiepļu žoga Latvijas–Baltkrievijas robežas aizsardzībai piegādi, jo tas nespēja izpildīt pasūtījumu. Aģentūra noorganizēja atkārtotu iepirkumu.

Uz Latvijas un Baltkrievijas robežas plānots būvēt aptuveni 37 kilometrus garu dzeloņstiepļu pagaidu žogu. Tas nosegs kritiskākās robežas vietas. Jau uzlikts Slovēnijas dāvinājums, kas pietika 1,7 kilometrus garam posmam. Aktuāla joprojām ir cenu aptauja par cita tipa 74 kilometru garu dzeloņdrāti.

Latvijas–Baltkrievijas robežas pastāvīgā žoga nodošanu ekspluatācijā plānota ne vēlāk kā līdz 2024. gadam. Iekšlietu ministre iepriekš uzsvērusi, ka nodošana ekspluatācijā prasa laiku, taču pats žogs jau būs uzbūvēts ātrāk.

Valdība, ņemot vērā konstatēto Latvijas–Baltkrievijas robežas nelikumīgās šķērsošanas gadījumu skaitu un tā straujo pieaugumu, iepriekš nolēma izsludināt ārkārtējo situāciju no 11. augusta līdz 10. novembrim Ludzas, Krāslavas, Augšdaugavas novados, kā arī Daugavpilī.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt