Akcijas ietvaros visos dienesta klientu apkalpošanas centros izvietotas urnas, kurās mest čekus vai kvītis. Valmierā liela aktivitāte nav manāma, tomēr gluži tukša urna arī nav.
Tas, vai veicot kādu pirkumu vai saņemot pakalpojumu, ņemt darījumu apliecinošo čeku, ir katra paša ziņā. Iedzīvotāji atzīst, ja pirkums lielāks, čeku ņem, tomēr ikdienā – ne vienmēr.
Savukārt pie ieņēmumu dienesta Valmierā tiek sastapts iedzīvotājs, kurš tieši neizsniegta čeka dēļ nācis interesēties, ko darīt.
“Es nāku te sūdzēties, ka man vakar neizrakstīja viens veikals čeku. Bieži vien tagad Latvijā tā notiek, naudiņa cilvēkiem nav, viņi to čekiņu par naudiņu nedod, es pieņemu, viņi to naudiņu nepiesaka valdībai,” stāsta Alojas novada iedzīvotājs Antons Benjamiņš.
Ieņēmumu dienesta Valmieras klientu apkalpošanas centrā stāsta – tieši ar mērķi apkarot negodprātīgus uzņēmējus, kas naudu par preci vai pakalpojumu no klienta iekasē, bet pēc tam atrod veidus, kā to noslēpt, šī akcija tiek rīkota.
“Tiek izdrukāti čeki, pēc tam iejaucas kases aparāta sistēmā un dzēš tur izveidotos ierakstus. Un ar tādiem pašiem čeka numuriem izsit pavisam jaunus čekus par citām summām, krietni mazākām,” par krāpšanas veidiem stāsta VID Valmieras klientu apkalpošanas centra vadītāja Sarmīte Grāpēna.
Akcijas laikā šogad saņemtos čekus vai kvītis iedzīvotāji aicināti sūtīt arī elektroniskā veidā vai pa pastu, VID darbinieki tos apkopos un, salīdzinot ar savā rīcībā esošo informāciju, izlems, vai būtu veicamas pārbaudes.
“Ejot kādā pārbaudē uzņēmumā, skatoties ieņēmumus no kases aparāta, ir iespējams arī salīdzināt, vai šis konkrētais čeks kases aparāta izdrukās parādās,” skaidro Grāpēna.
Akcija “Iemet čeku – mēs to pārbaudīsim!” ilgs līdz šī gada beigām.