Lai iespēju robežās uzlabotu dzīves apstākļus tiem, kas dzīvo grants autoceļu tuvumā, valsts ceļu uzturētāji ''Latvijas autoceļu uzturētājs'' (LAU) atsevišķās vietās veic atputekļošanu ar kalcija hlorīdu (CaCl₂). Ceļa posms tiek greiderēts un tad CaCl₂ pārslas tiek vienmērīgi izkaisītas uz ceļa virsmas. Ja mitrums grants segumā ir nepietiekams, pirms kaisīšanas ceļš tiek arī laistīts. Tomēr, ņemot vērā nepietiekamo finansējumu, šāda atputekļošana tiek veikta tikai atsevišķās vietās. Šogad to ir paredzēts veikt uz 137 km grants autoceļu. Salīdzinājumam: pērn atputekļošana ar kalcija hlorīdu tika veikta uz 133 km, bet 2017. un 2016. gados attiecīgi uz 87 km un 72 km grants autoceļu.
Vienlaicīgi sausā laika ietekmē uz grants autoceļiem ir beidzies šķīdoņa periods, un ceļi ir atguvuši nestspēju. Praktiski visi transporta masas ierobežojumi, kas tika ieviesti uz šķīdoņa laiku, ir atcelti.