«Rīgas satiksmes» tarifus grib uzticēt SPRK

Ja Saeima atbalstīs ”Vienotības” deputātu sagatavotos grozījumus likumā ”Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem”, Rīgas sabiedriskā transporta tarifus turpmāk varētu noteikt Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK). 

Reaģējot uz straujo braukšanas maksas pieaugumu ”Rīgas satiksmes” transportlīdzekļos, ”Vienotības” deputāti iesnieguši Saeimā ierosinājumu galvaspilsētas sabiedriskā transporta tarifu noteikšanu uzticēt Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai.   

Viens no priekšlikuma iniciatoriem, deputāts Vilnis Ķirsis Latvijas Radio skaidroja, ka saskaņā ar ieceri „tarifa noteikšanā iesaistīsies kāda trešā puse, trešais spēlētājs, un tas dos pārliecību, ka tarifs, lai arī kāds tas ir, ir ekonomiski pamatots”.

„Otrkārt, esmu pārliecināts, ka tā rezultātā cena pie esošajiem apstākļiem būtu zemāka,” pauda Ķirsis.

Šonedēļ likuma ”Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” grozījumi apspriesti valdību veidojošo partiju koalīcijas sanāksmē. Savu skeptisko attieksmi pret tiem neslēpj Zaļo un zemnieku savienība.

Savukārt Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes loceklis Rolands Irklis norāda, ka jautājums par sabiedriskā transporta pakalpojumu regulēšanu būtu jārisina kompleksi.

”Mums noteikti nav iebildumu pret tādu risinājumu, bet mēs vienlaikus aicinām skatīties kompleksi uz šo jautājumu un izvērtēt, cik lielas funkcijas regulatoram tiek uzticētas un kādas funkcijas tiek atņemtas institūcijām, kas nodarbojās ar tarifu regulēšanu un sabiedriskā transporta jomas pārraudzību,” pauda Irklis.

„Regulatoram praktiski nav tādas nozares, kur mēs stiprinātu tikai tarifus. Parasti mēs arī nodarbojamies ar licencēšanu vai reģistrēšanu, saņemam lietotāju sūdzības par attiecīgā pakalpojumu sniedzēju un viņa darbību, izskatām šīs sūdzības, atsevišķās jomās sekojam līdzi arī tam, cik liela ir attiecīgā pakalpojuma pieejamība, kāda ir šī pakalpojuma kvalitāte. Līdz ar to ir jāsaprot, cik lielas funkcijas regulatoram tiek uzticētas, un patiesībā ir tā, ka, jo vairāk mums ir funkciju, jo lielākas ir iespējas ietekmēt to galarezultātu un gala tarifu,” skaidroja SPRK pārstāvis.

Irklis arīdzan uzskata, ka diez vai būtu lietderīgi regulatoram uzticēt tikai viena sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēja – ”Rīgas satiksmes” uzraudzību.

”Jāskatās arī konceptuāli, vai tikai vienu uzņēmumu uztic regulatoram, jo arī tāda prakse līdz šim nevienā nozarē nav izmantota, ka tiek tikai viens uzņēmums regulēts. Protams, izņēmums ir elektroapgādē, kur ir viens pārvades sistēmas operators un Latvijā vairāk nav nepieciešams. Tur mēs uzraugām tikai vienu pārvades sistēmas operatoru un enerģētikas nozari kopumā. Bet tā, ka no visas sabiedriskā transporta nozares izņemt tikai vienu uzņēmumu ārā, tāda prakse nav bijusi nevienā citā nozarē,” sacīja Irklis.

Jau vēstīts, ka no šā gada 1. februāra braukšanas maksa ”Rīgas satiksmē” pieaugusi no 60 centiem līdz vienam eiro un 15 centiem par braucienu. Galvaspilsētas vadība straujo cenu pieaugumu pamatoja ar valdības atteikšanos piešķirt ”Rīgas satiksmei” valsts budžeta dotāciju 15 miljonu eiro apmērā.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti