Kopš šī gada pavasara, kad robežkontroles punktā "Terehova" uzsākti ilgi gaidītie modernizācijas darbi, daļā teritorijas jau nomainīts asfaltsegums. Šobrīd notiek būvlaukuma sagatavošana vietā, kur būs jauna padziļinātās muitas kontroles ēka, kā arī uzsākta kontroles paviljonu pārbūve.
"Vienā pusē, tas ir izbraucošais virziens, ir jau demontēts viens paviljons. Un iebraucošajā virzienā šeit arī ir demontēts viens paviljons. Viņiem ir jābūt arī drošības zonai. Uzreiz tiek nobloķētas katrā pusē pa trīs braucamajām joslām. Mēs esam tagad arī ar vieglo automašīnu plūsmu novirzījušies arī uz kravas automašīnu, tajās joslās esam iegājuši iekšā, izmantojam tās," stāstīja Terehovas robežkontroles punkta priekšnieks, pulkvežleitnants Valdis Probuks.
Tieši slēgtās joslas un sezonāls robežšķērsojošo personu pieaugums ir iemesls automašīnu rindām, kas veidojas pie robežas.
Latgales reģionālā televīzija darbadienas pusdienlaikā novēroja, ka rindā gaida vairāk nekā 200 kravas automašīnas. Daudziem tālbraucējiem šeit nāksies pavadīt vēl diennakti.
"Man palika vēl aptuveni 150 mašīnas priekšā. Tā ir diennakts [dīkstāvē]. Piecas stundas jau stāvu. Uz naudu ietekmē. Es taču stāvu! Man par to nemaksā," sacīja tālbraucējs Dmitrijs no Kaļiņingradas.
Terehovas robežkontroles punkta priekšnieks atklāja, ka garākās rindas veidojas darba dienu pēcpusdienās un brīvdienās. Tad kravas automašīnu skaits rindā virzienā uz Krieviju sasniedz pat vairāk nekā 300, savukārt vieglo automašīnu – ap 50.
Pēc Probuka stāstītā, Terehovas robežkontroles punktā stundā nokārto dokumentus 11 uz Krieviju braucošiem kravas auto, astoņiem Latvijā iebraucošiem kravas auto, kā arī 12 vieglajiem auto.
Automašīnu vadītāji aicināti iespēju robežās Latvijas-Krievijas robežas šķērsošanai izmantot arī Grebņevas un Vientuļu robežkontroles punktus. Tāpat sekot līdzi aktuālajai informācijai par automašīnu rindām līdz valsts robežai iespējams Valsts robežsardzes mājaslapā.