Komisijas priekšsēdētāja Lolita Čigāne no «Vienotības» uzsver, ka Rīgai šajā jautājumā nav bijusi pietiekama komunikācija ar sabiedrību.
Rīgas domes pārstāvji deputātiem vēlreiz apliecināja, ka jaunā tramvaja līnija neizies ārpus Senču ielas gabarītiem un kapus neskars. Taču bez argumentētām atbildēm palika jautājumi, vai izvēlētais maršruts ir pareizākais un vai tiešām pēc tramvaja ierīkošanas Skanstē radīsies 40 000 jaunu darbavietu un 20 000 jaunu pastāvīgo iedzīvotāju.
Tikmēr Centrālās finanšu un līgumu aģentūras direktore Anita Krūmiņa skaidroja, kādēļ «Rīgas satiksmei» tramvaja projektu likts pārstrādāt.
“Mēs esam norādījuši uz vairākiem riskiem, kas saistīti ar šī tramvaja maršruta atrašanos valsts kultūras pieminekļa tuvumā un to, kāda ir ietekme un kādas ir prasības tieši attiecībā uz būvprojekta saskaņošanu šajā rajonā,” norādīja Krūmiņa.
“Šie riski mūsu izpratnē projekta pieteikumā sākotnēji nebija pietiekami pārdomāti un atrunāti projekta iesniegumā, kā tie varētu ietekmēt plānoto projekta ieviešanas grafiku. Un tādēļ ir izvirzīti nosacījumi, ka līdz 20.februārim “Rīgas satiksmei” projekts ir vēlreiz jāpārstrādā, jāizanalizē kopā ar Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekciju, kādi varētu būt riski tieši attiecībā uz būvprojekta saskaņošanu, trases saskaņošanu, vai ir jau šobrīd paredzami kādi šķēršļi, ņemot vērā inspekcijas neseno atzinumu par to, ka trase ir veidojama tikai Senču ielas gabarītos,” skaidroja Krūmiņa.
“Ja šie nosacījumi netiek izpildīti vai vēl joprojām trūkst tādu būtisku risku izvērtējumu vai reālu pasākumu riska mazināšanai, tad Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai saskaņā ar Eiropas Savienības fondu likumu ir iespējas vēlreiz izvirzīt šos nosacījumus, ja otrajā piegājienā vēl joprojām projekts kādam no kritērijiem neatbilst, tad šī te projekta ideja noraidāma,” pauda Krūmiņa.
Jau ziņots, ka, neraugoties uz Centrālās finanšu un līgumu aģentūras lūgumu precizēt vairākus jautājumus iesniegtajā projektā par Skanstes tramvaja līnijas būvniecību, “Rīgas satiksmē” pauž pārliecību, ka ieceres realizēšanu tas neapturēs. Bažas galvenokārt saistītas ar risku izvērtējumu kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanai, un “Rīgas satiksme” esot gatava piemēroties.
Rīgas domes iecerētā jaunā tramvaja līnija sāksies pie Krišjāņa Barona un Pērnavas ielas krustojuma un tālāk, virzienā uz ziemeļiem, sasniegs Skanstes ielu. Iepriekš tika pieļauts, ka daļu maršruta varētu būvēt cauri Lielajiem kapiem, kas izraisīja lielu iedzīvotāju sašutumu. Vēlāk Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija nostiprinājusi Lielo kapu aizsargājamo robežu līdz pat Senču ielas ietvei. Tas nozīmē, ka jaunā tramvaja līnija nedrīkstēs pārsniegt esošās ielas robežas.
Vērienīgā projekta kopējais attiecināmais finansējums ir nepilni 113 miljoni eiro. No šīs summas 96 miljoni eiro iecerēti no Kohēzijas fonda, savukārt pārējā daļa – vismaz nepilni 17 miljoni eiro - būs nacionālais finansējums, ieskaitot pašvaldību līdzekļus.