Šajās vasaras dienās šķiet, ka Rīga ir tūristu pārpildīta. Saskaņā ar oficiālajiem datiem, ārzemju viesu skaits Rīgā šī gada pirmajā ceturksnī palielinājies par 19%. Jaunāku datu gan nav, bet Rīgas pašvaldībā uzskata, ka tas turpinās augt. „Tikko ir paredzēti kaut kādi lielāki koncerti Rīgā, tad noteikti mēs jūtam to plūsmas palielināšanu, tāpat, piemēram, šobrīd, kad ir koru olimpiāde, tad mēs noteikti jūtam, ka tūristu ir vairāk,” saka Rīgas Tūrisma attīstības biroja pārstāve Zane Kursīte.
Arī viesnīcās atzīst, ka it sevišķi šobrīd notiekošā Pasaules koru olimpiāde panākusi, ka brīvu vietu vienkārši nav.
„Es noteikti varu pateikt, ka īpaši šomēnes, pateicoties koru olimpiādei, ir liels rezervāciju pieplūdums. Piemēram, mūsu viesnīcās paliek koristi no ASV, Šanhajas, Somijas un Pekinas, un tuvākās divas nedēļas mūsu viesnīcas ir pilnas. Es gan nevarētu teikt, ka skaitļi ir stipri lielāki, ja analizē visu gadu kopumā, bet pieaugumu mēs šogad sagaidām,” stāsta „Radisson Blu” viesnīcu pārdošanas daļu vadītāja Katažina Zažicka.
Atsevišķas Rīgas viesnīcas vietu trūkums pat novedis pie milzīga cenu lēciena – aplūkojot rezervāciju portālus internetā, atklājas, ka šobrīd augstākā prasītā cena par standarta numuriņu pārsniedz 1000 eiro. Tomēr Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijā norāda, ka šajos mēnešos viesnīcu noslogojums tik un tā parasti pietuvojas 100%, un diez vai daudz ko izmainījis Rīgas kā Eiropas kultūras galvaspilsētas statuss. „Nodibinājums „Rīga 2014” ir paveicis ļoti lielu darbu, organizējot pasākumus, programma sagatavota patiešām piesātināta, krāsaina un interesanta, taču mazliet ir atstāts novārtā šis jautājums par aktīvāku tūristu piesaisti šim gadam un šiem pasākumiem,” norāda Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas izpilddirektore Santa Graikste.
Tūrisma attīstības valsts aģentūra jau gada sākumā bija ieplānojusi Rīgu kā kultūras galvaspilsētu sākt reklamēt virknē valstu. Tomēr kampaņa iestrēga nepabeigta iepirkuma konkursa dēļ. Aģentūrā skaidro, ka tagad izsludināts jauns iepirkums, un plānots, ka tas noslēgsies augustā, bet reklāmas kampaņa sākšoties septembrī.
„Iecere bija ļoti vērienīga, komplicēta un Latvijā vismaz pēdējos gados nav bijusi pieredze darbā ar šāda mēroga reklāmas kampaņām. (..) Ja šajā brīdī jau kampaņa ir vairāk tāds tehnisks jautājums, kā tas norisināsies un kā tas tiks vērtēts, tad sākotnēji iecerētajā bija ļoti daudz radošu kritēriju, kas bija jāņem vērā, un līdz ar to vērtēšana bija sarežģītāka,” uzsver Tūrisma attīstības valsts aģentūras pārstāve Inta Briede.
Sākotnēji izsludinātajā konkursā uz vairāk nekā miljonu eiro vērto iepirkumu pretendēja tikai divas reklāmas aģentūras. Tagad konkurss padarīts vienkāršāks un sadalīts vairākās mazāk apjomīgās daļās. Rīga tikšot reklamēta astoņās valstīs, tostarp Krievijā, Vācijā, Lielbritānijā un Norvēģijā, izmantojot vides reklāmu un internetu.