Jaunos «mikriņus» apsteidz neregulārie pārvadātāji

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Maršrutu taksometru tirgus pārdale Rīgā var nenest cerēto, jo esošās mikroautobusu firmas gatavojas pārprofilēties par neregulārajiem pārvadātājiem. Vairākas no tām jau norīkojušas mašīnas Ķengaraga virzienā, atņemot klientus kompānijai, kas saņēmusi licenci braukšanai šajā maršrutā. Tikmēr atbildīgās valsts iestādes demonstrē bezspēcību.

Līdz vasaras beigām "Rīgas satiksmes" izraudzītā maršrutu taksometru firma „Rīgas mikroautobusu satiksme” sola pārņemt visu maršrutu tīklu. Taču no tirgus izspiestie pārvadātāji negrasās padoties. Jau kādu laiku Ķengaraga virzienā 216.maršruta taksometru faktiski dublē „Eko Buss” - mikroautobuss, kurš, nemaksājot pievienotās vērtības nodokli, par 40 santīmiem vadā studentus un pasniedzējus, bet faktiski ar to var braukt jebkurš.

„Nevaru salasīt tik cilvēkus, lai plānu nodotu, degvielu nopirktu un sev kaut ko atstātu. Ko mēs varam darīt? Nevaram kauties ar viņiem,” par negodīgo konkurenci sūrojas kāds 216.mikroautobusa šoferis.

Firma „Eko Bus” izņēmusi licenci neregulārajiem pārvadājumiem, proti, tā drīkst veikt pasūtījuma izbraucienus, piemēram, vest skolēnus ekskursijās. Tādēļ 216. maršrutu apkalpojošās firmas „Taksi.lv” administrators Dmitrijs Solovjovs sešu „Eko Busu” regulāru kursēšanu Ķengaraga virzienā sauc par nelikumīgu. „Taksi.lv” rakstījusi visām iespējamām valsts iestādēm, bet neviena nav spējusi neko darīt.

Solovjovs klāsta, ka aiz „Eko Busu” izkārtnes patiesībā stāv vairākas legālās maršrutu taksometru firmas, kuras šādi cer izdzīvot pēc Rīgas pašvaldības veiktās tirgus pārdales. „[Eko Bus] mašīnas ir no trim firmām: „VAS-SV”, „Kort” un „Centība”.”

Uzņēmumu reģistrs uzrāda, ka divi „Eko Bus” dibinātāji ir līdzīpašnieki mikroautobusu firmām „Kort” un „VAS-SV”. Pēdējās īpašniece Jekaterina Semenova ir arī „Eko Bus” pilnvarotā persona. Viņa noliedz nelikumīgu braukšanu Ķengaraga maršrutā un skaidro, ka neregulārais pārvadātājs apkalpo kādu augstskolu, arodbiedrību un biroju ēku. „Sakarā ar to, ka Ķengaragā nav ļoti kvalitatīvs pakalpojums, viņi sagribēja saviem darbiniekiem, klientiem izveidot savu autobusu,” saka Semenova.

Sieviete noliedz, ka šādi firmas cenšas palikt šajā biznesā par spīti tam, ka regulārus maršrutu pārvadājumus tās vairs nevarēs veikt. Taču Semenova neslēpj, ka drīz „Eko Bus” brauks arī citos virzienos, faktiski konkurējot ar jauno mikroautobusu firmu: „Domāju, ka pirmais būs Vecmīlgrāvis, jo tur ir vāja satiksme. Plānojas arī citi maršruti.”

Autotransporta direkcijas pārstāve Sandra Maļuha stāsta, ka nelicenzēti maršruta pārvadājumi vairāk raksturīgi starppilsētām. Bet tos nevarot izskaust, jo likumā nav skaidri noteikta robeža starp regulārajiem un neregulārajiem pārvadājumiem. „Vairākas reizes Satiksmes ministrija ir virzījusi grozījumus, lai nepilnību novērstu, bet šie neregulārie pārvadātāji droši vien atraduši savus lobijus valdībā un šos grozījumus nepieņēma,” stāsta Maļuha.

Apturēt „Eko Bus” licenci neviena no kontrolējošām iestādēm direkcijai pagaidām nav prasījusi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti