4. studija

Izdzīvošanas skola: kā pārvietoties pa apledojušām ietvēm?

4. studija

"Riņķadancis" ar vēstuli: kas notiek, ja uzlīmēta 1 eiro vērta pastmarka?

Kāpēc ārpus Rīgas centra ielu vietā ir mēnešiem netīrīts, izdangāts ledus?

Dažviet ārpus Rīgas centra ielu vietā – izdangāts ledus un dziļas rises

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Daudzviet Rīgā ārpus centra ielas pārvērtušās par slidotavām ar pamatīgām risēm, un izskan iedzīvotāju neapmierinātība par pašvaldības darbības trūkumu, lai to novērstu. Tikmēr Rīgas domes Satiksmes departamentā norādīja, ka šoziem krasās gaisa temperatūras maiņas radījušas nebijušus apstākļus.

Rožu ielas iedzīvotājs Uldis Burtnieks Latvijas Televīzijas raidījumam "4. studija" norādīja: "Mēs esam Berģos, Rožu ielā. Šogad sniegs uzkrita pirmo reizi novembra beigās, un iela netika tīrīta ne novembrī, ne decembrī, ne janvārī. Un tad februāra sākumā es sāku zvanīt visām iespējamajām instancēm, četras reizes zvanīju Satiksmes departamentam. Pēc ceturtās reizes viņi reaģēja, bet iela bija tā aizlaista, ka to [problēmu] atrisināt prasīja viņiem daudz lielākas pūles nekā tad, ja tas būtu noticis regulāri, reizi divās nedēļās."

Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods tikmēr skaidroja: "Rožu ielā sniega tīrīšana ir notikusi vairākas reizes šajā ziemā, mēs pēc katra no sniegiem esam centušies uzturēt šo ielu atbilstoši 3. ielu kategorijas prasībām."

Viņš pieļāva, ka iedzīvotāji, iespējams, neizprot, ko paredz dažādas ielu uzturēšanas  kategoriju prasības. "Mēs uzņēmējam esam uzlikuši par pienākumu veikt šīs ielas izlīdzināšanu," sacīja Vaivods.

Vaicāti, ko iedzīvotāji līdz galam nesaprot, ja ielu tīrīšanas tehnika šeit pirmo reizi sagaidīta tikai februārī, Satiksmes departamentā skaidroja, ka 3. kategorijas iela nav jānotīra līdz asfaltam.

Vienlaikus departamentā atzina, ka tai jābūt līdzenai, un atgādināja, ka ir pieņemts lēmums šādās ielās nekaisīt sāli.

Rožu ielas iedzīvotājs Uldis Burtnieks uzskata, ka pašvaldībai būtu jāreaģē uz zvaniem, kā arī vieglāk uzturēt ielu būtu tad, ja to darītu regulāri, nevis pēc divarpus mēnešiem.

Satiksmes departamentā paskaidroja: "Šoziem mēs esam saskārušies ar nebijušu parādību, šīm krasajām temperatūru maiņām. Mēs šobrīd esam jau pie piektā atkušņa, tātad pēc katra būtiskā sniega veidošanās mēs esam veikuši šo ielu tīrīšanu ar tehniku."

"Kērlinga treniņi" Mežaparkā

"4. studija" devās arī uz Mežaparku, kur pārliecinājās – uz netīrītām ielām ir vienas vienīgas rises, kur ļoti labi varētu trenēties kērlinga sacensībām.

"Pie pēdējās sniega veidošanās, tas bija slapjš sniegs, kam sekoja atkusnis un strauja temperatūras pazemināšanās, pēc šī atkušņa un, protams, šajās vietās ir izveidojušās nelielas rises, bet arī tur uzņēmēji veic ielu uzturēšanu, izmantojot smago tehniku – autogreideri. Apsekojot Mežaparku, šobrīd šis stāvoklis ir apmierinošs."

Departamentā atzina, ka vissliktākā situācija bijusi Annas Sakses ielā, kur šobrīd esot "novērsts rises dziļums". Šo apgalvojumu gan apšaubīja "4. studija", kur pārliecinājās, ka situācija ar risēm uz šīs ielas aizvien ir slikta.

Turklāt neizbraucamas vai neizejamas ir ielas arī citviet Rīgā, kas licis uzdot jautājumu:

Vai pārsvarā tīrītas tiek tikai centrālās ielas, radot iespaidu, ka ielu uzturētāji darbojas?

"Pastāvīgos laikapstākļos ir pieļaujamas ledus rises līdz četriem centimetriem, savukārt mainīgos apstākļos šis rišu augstums netiek regulēts, un šobrīd mēs nevaram runāt par pastāvīgiem laikapstākļiem, jo mēs katru dienu saskaramies ar temperatūru maiņām," paskaidroja Vaivods.

Satiksmes departamentā gan norādīja, ka problēmas ielu tīrīšanai ar lielo tehniku rada ielu malās novietotie auto, jo iedzīvotāji būtu vēl vairāk neapmierināti, ja viņiem liegtu to darīt. Tomēr tas ir tikai darbu organizēšanas un loģistikas jautājums, jo rīdzinieki pieprasa, lai arī 3. kategorijas ielas tiktu tīrītas biežāk, iespējams – palielinot arī tehniskās iespējas.

Departamentā lēsa: "Es domāju, ka tās ir vismaz 10–15 tehnikas vienības papildus, kas droši vien dubultos mūsu izmaksas uz ikdienas dežūru. Diemžēl vai par laimi es esmu spiests darboties ar noslēgto uzturēšanas līgumu, kurā man nav pat opciju pamainīt šo dežūras transportlīdzekļu skaitu."

Tātad ar uzturētājiem ir noslēgts līgums par konkrētu tehnikas vienību skaitu, kas ir gatavībā veikt ielu uzturēšanas darbus, taču ir skaidrs, ka šoziem ar to nepietiek, bet, palielinot tehnikas daudzumu, palielinātos izmaksas, kurām nauda nav paredzēta.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti