Ministru kabineta normatīvie akti paredz, ka ceļu drīkst kaisīt tikai tad, ja uz ceļa uzsnieg noteikta daudzuma sniegs vai parādās ledus. Preventīvi autoceļus apstrādāt nedrīkst, norāda Kononovs.
Autoceļu uzturētāja vadītājs neviennozīmīgi vērtē iespēju ceļus kaisīt preventīvi, jo ziema Latvijā ir nepastāvīga parādība, kuras laikā var sākties arī lietus un noskalot uzkaisīto sāli. Turklāt iebildumi pret to varētu būt Valsts kontrolei, ja nokaisīšanai iztērē līdzekļus, bet rezultātā mainās laikapstākļi un tas nav nepieciešams.
Vidēji tēriņi ceļu uzturēšanai ziemā ir no 11 līdz 30 miljoniem eiro, savukārt preventīvai kaisīšanai būtu nepieciešama trīs reizes lielāka summa, liecina ceļu uzturētāju aprēķini.
„Tas nedotu garantiju, ka kaut kādā brīdī un pie kādiem apstākļiem nebūtu atkala,” uzsver Kononovs.
Turklāt jau pašlaik tiek saņemti iebildumi par ceļu kaisīšanas ietekmi uz vidi. Uz to norāda arī Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns, papildinot, ka preventīva ceļu kaisīšana nav vērtējama viennozīmīgi.
Turpretī žurnālists Arnis Blodons uzsver, ka nedrīkstētu būt tā, ka netiek veikta iepriekšēja kaisīšana, ja laikapstākļu prognoze liecina, ka ceļu stāvoklis var pasliktināties.