Panorāma

Pieņem izskatīšanai kritizētos grozījumus aģitācijas likumā

Panorāma

Panorāma

9. klasēm sākušies eksāmeni

Vai angļu valodas eksāmens 9. klasēm šogad bijis grūtāks?

Ar eksāmenu svešvalodā pamatskolu beidzējiem sākusies centralizēto eksāmenu sesija. No vairākām skolām izskan informācija par vieniem un tiem pašiem uzdevumiem, ko skolēni vērtē kā sarežģītus vai varbūt grūti saprotamus. Kādēļ tā?

23. un 24. maijā skolās visā Latvijā norisinās 9. klašu angļu valodas eksāmena mutvārdu jeb runāšanas daļa. Pašlaik, aprunājoties ar skolēniem no dažādām skolām, izskan, ka grūtākie eksāmenā bijuši atsevišķi uzdevumi lasīšanas un klausīšanās daļā.

Uz to norādīja Ādažu vidusskolas 9. klases skolnieces Keita un Marta:

"Mums likās grūtākais viens uzdevums lasīšanas daļā, bet tikām ar to galā. Klausīšanās daļā bija ātrs dialogs, bet varēja tikt galā un varēja saprast, ko tur saka."

"Klausīšanās daļa bija šokējoša uz brīdi, kad viss ļoti ātri bija, bet pēc tam bija vieglāk."

Ādažu skolnieces. 9. klase.
Ādažu skolnieces. 9. klase.

Dienu iepriekš ar klausīšanās daļu bija saistītas tehniskas ķibeles. "Piekļuve uzreiz nebija klausīšanās prasmei. Sistēma, vārdu sakot, bija uzkārusies un nevarēja lejupielādēt uzreiz darbus," stāstīja Rīgas Juglas vidusskolas direktores vietniece Ina Zeltiņa.

Vairākās skolās, kuru pārstāvji runāt kameras priekšā nepiekrita, teica, ka klausīšanās ieraksta kvalitāte bijusi slikta un attiecīgi runātais grūti saklausāms.

Uz to norādīja arī Rīgas Juglas vidusskolas angļu valodas skolotāja Baiba Vītola: "Mums skolēni atradās gan aktu zālē, gan kabinetos, un kabinetos, protams, tā dzirdamība bija labāka. Visi skolēni gan atzīst, ka, jā, viens no audio bija grūti saklausāms un pat nekvalitatīvs arī tiem, kas sēdēja aktu zāles pirmajā rindā."

Rīgas Juglas vidusskolas 9. klases skolnieces Zane un Patrīcija:

"Pirmais cilvēks bija zinātnieks. Viņš tikai runāja tajā zinātniskajā valodā. Un viņš arī atbildi uz jautājumu nesniedza mums. Mums pašiem bija jāizdomā. Un tad, kad cilvēks ļoti ātri un vēl zinātniski runā, daudziem bija grūtības mēģināt saprast, ko viņš mēģina mums pateikt."

Juglas vidusskolas 9. kases skolnieces
Juglas vidusskolas 9. kases skolnieces

Vēl kopīga tendence, ka dažādās skolās pieminēja kādu lasīšanas daļas uzdevumu. Skolotāji norādīja – tradicionāli uzdevumi, kuros jāievieto trūkstošs teikums vai teksta fragments, ir grūtāki par citiem, bet šoreiz patiešām skolēni snieguši atsauksmes tieši par šo uzdevumu.

"Tad, kad tu viņus liec tekstā, tev izklausās un liekas, ka viņi iederas jebkur, tas teikums. Teiksim tā. Tur bija grūti, bet, man liekas, ka man vismaz divi punkti būs par to uzdevumu no kādiem astoņiem," pastāstīja Rīgas Juglas vidusskolas 9. klases skolniece Zane.

Skolnieces arī norādīja, ka uzdevuma izpildei esot bijis jāpārzina ne tikai angļu valoda, bet arī vēsture. Tā esot tā saucamā kompetenču pieeja, ar vai bez ironijas, pauda skolu direktori. Teksts esot bijis par emocijzīmju jeb digitālo smaidiņu izgudrošanu.

"Manuprāt, pagājušais gads bija iesildīšanās gads, lai saprastu, kā skolēni pilda šos eksāmenus, kādas ir viņu zināšanas. Un pagājušā gada rezultāti bija augsti. Un tas parāda, ka, iespējams, eksāmens bija nedaudz par vienkāršu, un tādēļ es jau minēju, ka, iespējams, šogad būs sarežģītāks nedaudz," sacīja Ādažu vidusskolas angļu valodas skolotāja Asnāte Morozova.

Valsts izglītības satura centrā gan pagaidām nekomentē, norādot, ka eksāmens notiek līdz rītdienas pēcpusdienai: "Eksāmena uzdevumi atbilst standartam, par grūtību varēsim pateikt tikai pēc vērtēšanas. Par klausīšanos neesam saņēmuši nekādas sūdzības ne no vienas skolas."

Jāatgādina, ka pērn 9. klašu skolēni centralizētos eksāmenus kārtoja pirmo reizi. Vidējie sasniegumi valstī bija samērā augsti – virs 61%.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti