Maksas pakalpojumu cenrādis NMPD tika ieviests jau pirms 10 gadiem, lai dienests varētu izpildīt arī pakalpojumus situācijās, kas nav neatliekamas, skaidroja Cipule. Tā kā ir mainījušās dažādu pakalpojumu izmaksas un arī celts mediķu atalgojums, cenrādī nācies paaugstināt cenas.
Cipule norādīja, ka NMPD pēc iespējas cenšas samazināt maksas pakalpojumu sniegšanu, jo "nav loģiski, ja mēs vienlaikus runājam, ka ne vienmēr pietiek brigāžu un nodrošinājuma neatliekamu izsaukumu izpildei, ka mēs turpinām veikt maksas pakalpojumu".
NMPD vadītāja norādīja, ka skaidrojošais darbs ar sabiedrību turpinās nepārtraukti, jo "aizvien dzīvojam laikā, kad mums ir paaudze, kas atceras "ātrās palīdzības" konceptu, kas darbojās, pirms tika izveidots NMPD".
"Tās gaidas un izpratne arvien ir attiecībā pret pagājušo laiku," sacīja Cipule, skaidrojot, ka NMPD neizraksta zāļu receptes un neizsniedz slimības lapas.
Diennaktī NMPD vidēji izpilda 5 līdz 10 maksas pakalpojumus.
Vienlaikus Cipule uzsvēra, ka iedzīvotāji tiek aicināti NMPD zvanīt vienmēr, kad ir sajūta, ka tas ir nepieciešams, tomēr nevajag rēķināties, ka automātiski uz izsaukumu izbrauks mediķu brigāde, jo katra situācija tiek izvērtēta un lēmums pieņemts atbilstoši tā brīža iespējām.
Cipule norādīja, ka, piemēram, citās Eiropas valstīs pacientiem iespējamas arī alternatīvas, piemēram, steidzamās palīdzības brigādes vai maksas pakalpojumu sniedzēju pakalpojumi, psiholoģiskās atbalsta brigādes izsaukšana.
"Ja esam definējuši konkrētus uzdevumus NMPD, nav pareizi, ka mēs vēl veiksim kaut ko papildus tam, kas ir deleģēts, un liksim zem sitiena pamatfunkciju izpildi," norādīja Cipule.
Viņasprāt, situāciju varētu risināt, palielinot palīdzības sniegšanu iedzīvotājiem pa konsultatīvā atbalsta tālruni, kas darbotos visu diennakti. Tā pacientu zvani tiktu sadalīti divās plūsmās.