Latvijas Bankā pieļauj, ka šādas situācijas veidojas gadījumos, kad uzņēmēji nav savlaicīgi pārprogrammējuši savos veikalos esošās banknošu atpazīšanas iekārtas.
Kā rīkoties šādos gadījumos, skaidro Latvijas Bankas runasvīrs Jānis Silakalns: "Līdz šim mēs esam saņēmuši tikai atsevišķus ziņojumus par kādām problēmām, kas cilvēkiem radušās norēķinoties. Tas noteikti liecina par to, ka mēs atkal esam bijuši starp tām valstīm, kur šis ieviešanas process ir viens no raitākajiem."
"Ko darīt cilvēkam, kurš saskaras ar šādu situāciju, kad viņam ir šī jaunā banknote, bet diemžēl to veikalā neņem? No formālā viedokļa tas ir likumpārkāpums, un par to ir sods administratīvo pārkāpumu kodeksā. Ja cilvēks ir ļoti dusmīgs, viņš, protams, var ziņot Valsts ieņēmumu dienestam. Tomēr mēs aicinām būt saprotošiem, ņemt vērā, ka tā ir jauna nauda. Bet noteikti var arī informēt Latvijas Banku, kas tas ir par uzņēmēju, kāda bija situācija. Mēs mēģināsim pārrunu ceļā atrisināt jautājumu un atrast kopsaucēju," norāda Jānis Silakalns.
Kā vēstīts, jaunajai 20 eiro banknotei, salīdzinot ar iepriekšējo, ir nedaudz mainīts dizains un arī uzlaboti drošības elementi.