Konkursā pieteikušās vērtētāju kompānijas «Grant Thornton Baltica», «Biznesa konsultantu grupa», «VCG Ekspertu grupa», «Latio», «Vestabalt», «Interbaltija» un «Eiroeksperts».
Iepirkums sadalīts divās daļās – īpašuma un tā zaudēšanas novērtējums, kā arī komersantu darbības jeb biznesa aktīvu noteikšana. «Eiropas dzelzceļa līnijas» pretendentus vērtēs līdz jūlijam, bet jau pašlaik zināms, ka jaunajam dzelzceļam nepieciešamā nekustamā īpašuma vērtēšanai pieejami 800 tūkstoši eiro, savukārt pārceļamo uzņēmumu novērtēšanai – 400 tūkstoši.
Vispirms būs jānovērtē Rīgas objekti un īpašumi ap lidostu, stāsta «Eiropas Dzelzceļa līniju» projektu ieviešanas direktors Kaspars Vingris.
Viņš norāda, ka iepirkums sasniedzis mērķi, pieteikušies vērtēšanas tirgus nozīmīgākie dalībnieki, ir saņemti septiņi piedāvājumi, kas reprezentē nozari. Izvērtējumu pabeigs aptuveni jūlijā, tad arī būs zināms, ar kuriem pretendentiem noslēgs vispārīgas vienošanās.
Tuvāki darbi būs saistīti ar «Rail Baltica» trases novietojumu Rīgas teritorijā, un vērtējamo objektu skaits patiešām ir plašs, norāda Vingris.
«Rail Baltica» dzelzceļa līnijas apstiprinātā trase šķērsos Latvijas teritoriju 263 kilometru garumā un stiepsies cauri Latvijai, skarot Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Olaines, Mārupes, Bauskas novadu un Rīgas pilsētas pašvaldības teritoriju.
«Rail Baltica» ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā, un tas šobrīd aptver četras Eiropas Savienības valstis – Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, vairāk nekā 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Pirmos dzelzceļa līnijas celtniecības darbus plānots sākt 2019. gadā, bet pilnībā pabeigt 2026. gadā.