Gada griezumā pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 5%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,7%, autodegvielas – palielinājās par 11,9%.
Salīdzinot ar 2023. gada martu, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 19%), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 8,5%) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 6,1%).
Apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 24,9%),
un to ietekmēja atsevišķu uzņēmumu saimnieciskās pamatdarbības veida maiņa, kā arī kritums metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 15,3%) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 9,4%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 3,9%.
Mēneša griezumā – 2024. gada martā, salīdzinot ar februāri – pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 1%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 1,4%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,0%, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 11,1%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču (par 3,3%) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 2,3%). Vislielākais apgrozījuma kritums bija farmaceitisko un medicīnisko preču (par 3,2%), metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas (par 2,6%) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 2,2%).
2024. gada martā, salīdzinot ar februāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 14,1%.