Saldējuma ražotāji sezonai gatavi. Kādi ir izaicinājumi?

Saldējuma ražotāji jauno sezonu sagaida sparīgi – ieguldīts modernākās iekārtās, tapuši jauni produkti. Tomēr pietiek arī izaicinājumu, to vidū ir gan izejvielu cenu kāpums, kas pērn sasniedza augstu līmeni, gan darbaroku trūkums.

Saldējuma ražotāji sezonai gatavi. Kādi ir izaicinājumi?
00:00 / 03:43
Lejuplādēt

Saldējuma ražotāja "Avenei" vadītājs Dāvis Dudelis karstā dienā Latvijas Radio sagaidīja cehā, kur darbiniekiem darba pilnas rokas – pie viena galda tiek gatavota upeņu masa saldējuma pārklāšanai, bet turpat blakus speciālās iekārtās jau top aukstie našķi. Dudelis pastāstīja, ka šogad jaunā sezona sākusies pavēlu. Vai cilvēki saldējumu ēd vairāk?

"Man šķiet, ka ēd vairāk, tikai pamainās pa veidiem, vai tas ir veselīgs vai mazāk veselīgs. Ja produkts ir interesants, tad cilvēki turpinās ēst, baudīt un priecāties. Kamēr vasaras būs, saldējumi būs cieņā," sacīja Dudelis.

Dāvis Dudelis
Dāvis Dudelis

"Avenei" ražo augu izcelsmes saldējumus un ir salīdzinoši neliels ražotājs.

"Mums patīk eksperimentēt, mēģināt ko jaunu, bet cilvēkiem vienmēr patiks kādas klasiskās garšas. Vai cilvēki grib veselīgāku saldējumu? Es teiktu – 50 pret 50. No vienas puses – cilvēki sāk izvēlēties veselīgākus saldumus, līdz ar to varbūt samazinās saldējuma ēšanas apjomi, bet tajā pašā laikā cilvēki iemācās izturēties pret gardumiem ar veselīgu attieksmi," pauda uzņēmējs.

"Avenei" savu saldējumu pagaidām neeksportē, bet plāni ir lieli. Dudelis skaidroja – "dažas durvis aizvērušās, bet esam gatavi iekāpt pa logu un izmēģināt ārzemju tirgus."

Viena no aktuālajām tendencēm – pircēji aizvien vairāk izvēlas augu valsts jeb vegānos saldējumus, novērojis gan Dudelis, gan saldējuma nozares līderis "Food Union". Uzņēmuma saldējuma zīmola vadītājs Ģirts Liniņš norādīja, ka vegānie saldējumi ir augoša tirgus daļa:

"Mēs domājam par bezlaktozes saldējumu, pie tā vēl strādājam. Iespējams, ka [tas būs] rudenī vai nākošajā vasarā. Tie šobrīd ir nišas produkti, bet pieaug, un mums jābūt proaktīviem un jāpiedāvā patērētājiem."

Arī "Rūjienas saldējuma" zīmola vadītāja Kitija Liepa norādīja – neskatoties uz tirgus piesātinājumu, ražotāji piedāvā drosmīgas garšas un pieprasījums pēc saldējuma aug. Tiesa, izaicinājumu netrūkst – gan izejvielu cenu kāpums, gan darbaroku trūkums. Īpaši tas vērojams novados, norādīja Liepa:

"Ražojam Rūjienā, tā nav Rīga un [darbaroku trūkums] ir viens no lielākajiem izaicinājumiem. Mēs [problēmu] risinām jau šobrīd, piesaistot papildu darbiniekus, aktīvi meklējot, veltot tam resursus, laiku, piedāvājot maiņu darbus, dažādus grafikus."

Konkurence saldējuma tirgū ir liela un tieši lielražotāju vidū, bet mazie, tā saucamie nišas produktu ražotāji uzskata, ka tirgū vietas pietiek visiem.

Viens no mazākajiem ir "Piena aitas", kas saldējumu gatavo tikai no aitu piena. To tirgo galvenokārt dažādos pilsētas svētkos un tirdziņos. "Piena aitu" saimniece Iluta Straģe stāstīja, ka viņas ražojumus cilvēki jau atpazīst:

"Šajā nišā, es teiktu, ka nav konkurences. Tā meitene, kas ražo, ir Valmieras pusē, un mēs pat nesatiekamies, jo man ir Rīga un Kurzemes puse. Es vairāk uz mīksto saldējumu pretendēju, jo cilvēkiem tas patīk un tas aparātiņš man [vienmēr] brauc līdzi."

Viņa gan novērojusi, ka šogad cilvēki iepērkas mazāk, cilvēki taupa, un tas saimnieci dara piesardzīgu par to, kāda būs jaunā saldējuma sezona.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti