«Latvijas dzelzceļš» rudenī varētu iesaistīties Ukrainas graudu pārvadāšanā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 3 mēnešiem.

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) šī gada rudenī varētu iesaistīties Ukrainas graudu pārvadāšanā pa dzelzceļu, intervijā Latvijas Radio sacīja valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks.

Pļavnieks, kurš LDz valdes priekšsēdētāja amatā stājās šī gada jūlijā, atklāja, ka līdz vasaras sākumam bijis skeptiski noskaņots par iespējamu Ukrainas graudu pārvadāšanu līdz ostām pa Latvijas dzelzceļa infrastruktūru. "Uzskatīju, ka tas industriālos apjomos dzelzceļam nav iespējams," sacīja Pļavnieks, skaidrojot, ka šādos pārvadājumos būtu jāveic divas pārkraušanas.

Tomēr caur citām valstīm šie pārvadājumi notiek, un tie ir pietiekami, lai tos apkalpotu Klaipēdas osta. "Tie ir daži tūkstoši tonnu mēnesī, bet ir attīstījusies loģistika un pārkraušanas iespējas," norādīja Pļavnieks, uzsverot, ka šobrīd ir parādījusies iespēja Ukrainas graudu pārvadājumiem arī Latvijā.

«Latvijas dzelzceļš» rudenī varētu iesaistīties Ukrainas graudu pārvadāšanā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

LDz ir bijusi tikšanās ar Ukrainas vēstnieku Latvijā, un uzņēmuma darbinieki svētdien atgriezušies no vizītes Ukrainā. "Redzam to, ka ap 500 tūkstošiem, miljonu tonnu gadā varētu pārvest šai tranzīta koridorā," par iespējām pārvadāt Ukrainas graudus sacīja Pļavnieks.

Pļavnieks apstiprināja, ka LDz varētu sākt pārvadāt Ukrainas graudus šī gada rudenī.

Satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (Nacionālā apvienība) iepriekš bija paudis bažas, ka Latvijas dzelzceļa infrastruktūra nav gatava maršrutam Ukraina–Latvija caur Poliju. "Mums nav vienāds dzelzceļa platums ar Poliju, lai graudus varētu no Ukrainas transportēt caur Poliju," jūlijā atzina satiksmes ministrs.

KONTEKSTS:

17. jūlijā Krievija paziņoja, ka izstājas no vienošanās, kas Ukrainai nodrošināja iespēju turpināt lauksaimniecības produkcijas eksportu no Melnās jūras ostām.

2022. gada vasarā izveidotais Ukrainas graudu eksporta koridors Melnajā jūrā ļāva apiet Krievijas karakuģu īstenoto Ukrainas ostu blokādi, ko Krievija uzsāka pēc pilna apmēra iebrukuma pagājušā gada 24. februārī.

Ukraina ir viena no pasaulē vadošajām labības piegādātājām, taču pēc Krievijas atkārtotā iebrukuma graudu eksports apstājās. Krievijas īstenotās blokādes dēļ no Ukrainas Melnās jūras ostām mēnešiem nevarēja izbraukt kuģi ar simtiem tūkstošiem tonnu graudu un citiem lauksaimniecības produktiem. Savukārt tas izraisīja pārtikas cenu pieaugumu pasaulē.

Ukrainas graudu eksports atsākās tikai 2022. gada jūlijā pēc tam, kad Kijiva un Maskava piekrita ANO un Turcijas izstrādātajai iniciatīvai, kas ļauj kravas kuģiem no Ukrainas ostām netraucēti nokļūt līdz Bosfora šaurumam Turcijā, bet pēc tam doties tālāk.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti