Latvijā restaurē 60.gadu modes sensāciju - «Mercedes-Benz» kabrioletu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem un 9 mēnešiem.

Šādi kabrioleti ir spilgti sava laikmeta autobūves vēstures paraugi, ko kolekcionāri ir īpaši iecienījuši to respektablā izskata, komforta un gaitas īpašību dēļ. Spēkrats uz Latviju ir mērojis visai tālu ceļu – no Malaizijas.

Pēc vairāk nekā gadu ilga darba Latvijas restaurēšanas darbnīcā "Riga Master Workshop" (RMW) ir atdzimusi viena no sava laika modes sensācijām - 1963.gada “Mercedes-Benz 220 SEb” kabriolets, pastāstīja RMW īpašnieks Māris Bebris.

Savulaik “Mercedes-Benz” saražoja vien 2729 šāda modeļa auto, tāpēc pašlaik tā vērtība klasisko auto tirgū un izsoļu namos var sasniegt no 85 līdz pat 150 tūkstošiem eiro.

Divdurvju piecvietīgo pelēkās krāsas kabrioletu Vācijas luksusa autobūves uzņēmums "Mercedes-Benz"' savulaik ražoja kā pēcteci morāli un tehniski novecojušajiem pontontipa automobiļiem. Šasija principiāli neatšķīrās no pontona, bet eksterjers iezīmēja jaunas dizaina vēsmas – moderna virsbūve, vertikāli novietoti galvenie lukturi un, protams, astes spura.

60.gadu sākumā dizaina tendences autobūvē noteica ASV, kur viens no tolaik jaunākajiem modes kliedzieniem bija auto ar „astes spuru”. Spēkratu dizains tolaik bija ārišķīgs un ar nepieredzētu spozmi, kas tika paspilgtināta ar lielu hroma devu. Tiesa gan, mūsdienās tā laika amerikāņu mašīnas vienlaikus uzskata gan par augstās mākslas priekšmetiem, gan bezgaumības paraugiem.

Konkrēto klasisko automobili Latvijā nogādāja izjauktā veidā kastēs. Sākotnēji klients plānoja uzticēt tikai auto salikšanu, jo virsbūves restaurācija jau bija veikta. Tomēr izrādījās, ka iepriekšējie restauratori bija izmantojuši neierastu tehniku virsbūves atjaunošanā, izrūsējušās vietas aizstājot ar biezāku metālu nekā paredzējis autobūvētājs. Tādējādi, uzmontējot riteņus, konstatēts, ka tie negriežas, jo auto arkas ir par šauru.

RMW darbnīcas meistari bija izbrīnīti par virsbūves izmēriem, jo spēkrata labais sāns bija par diviem centimetriem īsāks par kreiso. Auto īpašnieks pastāstīja, ka auto savulaik cieta satiksmes negadījumā un pēc tam netika pienācīgi atjaunots.

Lai arī “Mercedes – Benz’’ dizainers ir manāmi ietekmējies no pasaulē valdošās modes, tomēr ir saglabājis realitātes sajūtu un vācu mašīnbūves dizaina ieturēto un askētisko stilu.

Modeļa nosaukumā iekļautais burts "S" nozīmē, ka automobilis ir sportisks, savukārt burts "E" liecina par tolaik modernāko benzīna padeves sistēmu, izmantojot iesmidzināšanas metodi. Interesanti, ka simbols „b”, ko izmantoja, lai atšķirtu no iepriekšējo tipu modeļiem, nekad tā arī netika izmantots reklāmas materiālos.

Tehnisko parametru ziņā 220 SEb modelis piedzīvoja veiksmīgas pārmaiņas. Klasiskais auto tika aprīkots ar tā laika inovāciju – disku bremzēm, spējīgu 2 litru benzīna dzinēju, kas spēja attīstīt maksimālo ātrumu 172km/h un uzrādīja labu dinamiku, sasniedzot 100km/h aptuveni 14 sekundēs. Vidējais degvielas patēriņš šim klasiskajam auto 14 litri uz 100km, kas ir atzīstams rādītājs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti