Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 31. maijā

Ziņas vieglajā valodā 31. maijā.

 

Ziņas vieglajā valodā 31.maijāDace Simanoviča

Saeima vēl nepieņēma gala lēmumu par Varakļānu nākotni

Saeima vēl nepieņēma gala lēmumu par Varakļānu nākotni.
Grozījumus likumā nodeva atpakaļ Saeimas atbildīgajai komisijai.
Sākumā Saeimas vairākums ignorēja Satversmes tiesas lēmumu un atbalstīja Varakļānu iekļaušanu Rēzeknes novadā.
Pēc tam bija nepieciešams vēl galīgais balsojums, bet Saeimas sēdē izsludināja pārtraukumu.
Tas tāpēc, lai izvairītos no juridiskām pretrunām.
Satversmes tiesa uzskata, ka Varakļānu pievienošana Rēzeknes novadam neatbilst pamatlikumam.

Sākas iepriekšējā balsošana pašvaldību vēlēšanās

Pirmdien, 31. maijā, bija pirmā diena, kad durvis vēra vēlēšanu iecirkņi.
Tie vēlētāji, kuri nevarēs vai negribēs balsot pašvaldību vēlēšanu dienā – 5. jūnijā – to var izdarīt iepriekš.
Vēl tāda iespēja būs ceturtdien un piektdien.
Pirmajā balsošanas dienā būtisku starpgadījumu nebija.

Skolēniem pēdējā skolas diena

Pirmdien, 31. maijā, skolēniem bija pēdējā skolas diena.
Daļa liecības saņēma attālināti, daļa – klātienē.
Gan skolēniem, gan vecākiem, gan pedagogiem un skolu vadībai mācību gads bija sarežģīts.
Ilgstoši mācības notika attālināti.
Tomēr ir arī ieguvumi.
Piemēram, krietni uzlabojās skolotāju datorprasmes.
Speciālisti saka, ka liela nozīme bija nevis zināšanām, bet skolēnu attiecībām ar vecākiem, pedagogiem un draugiem.
Ja šajā jomā bija kādas problēmas, tad gāja grūtāk.

Kosmetologi un kosmētiķi varēs atsākt strādāt

No otrdienas, 1. jūnija, kosmetologi un kosmētiķi varēs strādāt.
Būs jāievēro vairākas prasības.
Viena no tām – jāuzrāda Covid-19 vakcinācijas sertifikāts.
Šī nozare ilgu laiku nedrīkstēja strādāt epidemioloģiskās drošības dēļ.

Latvijā atklāja 101 Covid-19 gadījumu, seši slimnieki miruši

Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāja 101 Covid-19 gadījumu, seši slimnieki miruši.
Divu nedēļu kumulatīvais rādītājs turpina sarukt.
Pēdējā mēneša laikā apstiprināto gadījumu skaits Latvijā samazinājies par pusi.
Visbiežāk slimo iedzīvotāji vecumā no 30 līdz 59 gadiem.
Tā kā ir mazāk saslimušo un pieaug vakcinēto skaits, rīt valdība varētu lemt par kādiem ierobežojumu atvieglojumiem.
Tieši par kādiem, vēl nav zināms.

Eiropas Komisija rosina pārskatīt ceļošanas ierobežojumus Eiropā

Eiropas Komisija rosina pārskatīt ceļošanas ierobežojumus Eiropā.
Patlaban noteikumi ir atšķirīgi.
Tas attiecas gan uz Covid-19 testa derīguma termiņu, gan citiem iebraukšanas nosacījumiem.
Tas rada sajukumu un ir grūti izpildīt visas prasības.
Vakcinētajiem un pēdējā pusgada laikā pārslimojušajiem rosina ļaut ceļot bez ierobežojumiem.
Tie gan ir tikai ieteikumi.
Gala lēmums jebkurā gadījumā būs jāpieņem katrai dalībvalstij.

Apstiprināja "Pfizer" Covid-19 vakcīnas lietošanu bērniem no 12 līdz 15 gadiem

Eiropas Komisija apstiprināja "Pfizer" Covid 19 vakcīnas lietošanu bērniem vecumā no 12 līdz 15 gadiem.
Pagājušā nedēļā šādi rīkoties ieteica Eiropas Zāļu aģentūra.
Līdz šim vakcīna bija jau apstiprināta pieaugušajiem no 16 gadu vecuma.

Baltkrievijas diplomātiem ierobežo piekļuvi NATO ēkai Briselē


NATO Baltkrievijas diplomātiem ierobežoja piekļuvi NATO ēkai Briselē.
Pieciem Baltkrievijas sūtņiem, arī vēstniekam, vairs nebūs privileģētas pieejas sanāksmēm ēkā.
Lēmums ir simbolisks, bet parāda sašutumu par neseno incidentu ar lidmašīnas nosēdināšanu Baltkrievijā.

Ķīnā turpmāk ģimenē drīkstēs būt līdz pat trim bērniem

Ķīnā turpmāk ģimenē drīkstēs būt līdz pat trim bērniem.
Tas nozīmē būtiskas pārmaiņas.
Vairākus gadu desmitus Ķīnā atļāva tikai vienu bērnu.
Ar jaunajiem noteikumiem Ķīna cer veicināt dzimstību.
Tas var palīdzēt risināt arī sabiedrības novecošanās problēmu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt