Ziņas vieglajā valodā 24. oktobrī

Ziņas vieglajā valodā 24. oktobrī.

Ziņas vieglajā valodā 24. oktobrīMatīss Rutks

     

     

     

    Vienojas par iepakojuma depozītu

    Latvijā ieviesīs depozīta sistēmu dzērienu iepakojumiem.

    Tā darbosies no 2022. gada februāra.

    Par to pēc 20 gadu diskusijām vienojās Saeimas deputāti.

    Otrreizējai pārstrādei pieņems alus, bezalkoholisko dzērienu, sidru un kokteiļu dažāda tilpuma plastmasas un stikla pudeles. Tāpat sistēmā iekļaus skārdenes.

    Tādējādi patērētājam atmaksās depozīta summu vai izsniegs čeku.

    Tas pienāksies par depozīta iepakojumu.

     

    Latvija saglabā pozīciju biznesa reitingā

    Latvija „Doing Business” reitingā saglabā 19. vietu.

    Tā liecina Pasaules Bankas pētījuma rezultāti.

    Baltijā labākais sniegums - Lietuvai. Kaimiņvalsts ieguva 11. pozīciju.

    Reitinga līdere ir Jaunzēlande.

    Vēl virsotnē atzīmējas Singapūra, Honkonga un Dānija.

     

    Iesaldēs kadastrālās vērtības

    Kadastrālās vērtības iesaldēs vēl uz diviem gadiem.

    Tā nolēma parlamentā.

    Tādējādi izmaiņas pārcēla no 2020. gada uz 2022. gadu.

     

    Banku uzraugu vadīs Santa Purgaile

    Finanšu un kapitāla tirgus komisiju vadīs Santa Purgaile.

    Viņa iepriekš bija kredītiestādes „Citadele” valdes locekle.

    Purgailes kandidatūru atbalstīja Saeimas vairākums.

    Tomēr banku uzrauga sastāvs vēl nav pilnīgs.

     

    Furgonā atrastie mirušie - Ķīnas pilsoņi

    Lielbritānijā cilvēku mirstīgās atliekas bija Ķīnas pilsoņu.

    39 personu līķus šonedēļ atrada kravas automašīnā.

    Incidents notika Eseksas grāfistē.

    Policija izmeklē astoņu sieviešu un 31 vīrieša slepkavību.

    Tāpat likumsargi identificē bojā gājušos.

    Policija aizdomās par slepkavību pratina transportlīdzekļa šoferi.

     

    Čīlē protestos 20 upuri

    Čīlē bojā gāja 20 cilvēki.

    Tas notika protestos.

    Demonstrācijās tūkstošiem cilvēku iebilda pret sociālo nevienlīdzību.

    Nemieri notika arī kaimiņvalstī – Bolīvijā.

    Tur opozīcija izsludināja ģenerālstreiku.

    Iemesls ir prezidenta vēlēšanas.

    Tajās uzvarēja līdzšinējais Bolīvijas vadītājs Evo Moraless.

    Šādu rezultātu apstrīd opozīcija.

     

    Prasa izvest ASV karavīrus no Sīrijas

    Savienotajām Valstīm jāizved karavīri no Sīrijas.

    To pieprasīja Krievija.

    Iemesls ir Krievijas un Turcijas sadarbība Sīrijas ziemeļos.

    Abas valstis vienojās par kopīgām patruļām drošības zonā.

     

    Uiguru aktīvistam piešķir balvu

    Andreja Saharova cilvēktiesību balvu piešķīra Ilhamam Tohti.

    Viņš cīnās par uiguru minoritātes tiesībām Ķīnā.

    Tur viņam piesprieda mūža ieslodzījumu par separātismu.

    Eiropas Parlaments atzinību viņam piešķīra par domas brīvību.

    Tas palielinās diplomātisko spriedzi ar Pekinu.

     

    Traucē Trampa impīčmenta izmeklēšanu

    Republikāņi traucēja izmeklēšanu pret Savienoto Valstu prezidentu.

    Lieta saistīta ar Donalda Trampa impīčmentu.

    Politiķi no viņa partijas slēgtajā sēdē traucēja liecības.

    Tādējādi viņi kavēja izmeklēšanu.

     

    Latvijas svarcēlājs kļūst par Eiropas junioru čempionu

    Latvijas svarcēlājs Ritvars Suharevs atkal Eiropas junioru čempions.

    Šādu titulu viņš ieguva otro reizi karjerā.

    Sacensībās viņš kopumā pacēla 348 kilogramus.

    Raušanā viņš nodrošināja 158 kilogramus.

    Savukārt grūšanā Suharevs noturēja 190 kilogramu.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti