Valdība lems par ārkārtējās situācijas izsludināšanu
Otrdien, 3. novembrī, valdība lems, vai izsludināt ārkārtējo situāciju.
Tas tāpēc, ka Covid 19 izplatību vairs nevar kontrolēt.
Ārkārtējā situācija nozīmētu arī papildu ierobežojumus.
Valdībai būs jālemj, kā palīdzēt cilvēkiem, kurus šī situācija ietekmē.
Ārkārtējā situācija bija izsludināta arī pavasarī.
Tagad atbalsts iedzīvotājiem varētu būt līdzīgs kā toreiz.
Kājnieku skolā Alūksnē 23 karavīriem - Covid-19
Kājnieku skolā Alūksnē 23 karavīriem atklāja Covid-19.
Nav zināms, vai slimo karavīri, kuri mācās skolā, vai skolas personāls.
Latvijā pēdējā diennaktī kopā ir vēl 132 jauni Covid 19 gadījumi.
Trīs pacienti ir miruši.
Visvairāk saslimušo ir Rīgā, tai seko Alūksne.
Slimnīcas strādā, lai atbrīvotu vietu pacientiem
Daļa slimnīcu sāk pārskatīt plānveida pakalpojumus.
Tā plāno atbrīvot vietu Covid-19 pacientiem.
Šobrīd slimnīcās ārstējas gandrīz 240 Covid-19 pacientu.
Ambulatoros pakalpojumus pagaidām neierobežos.
Tomēr no otrdienas, 3. novembra, mazāk pacientu būs dienas stacionāros.
Vēl problēma ir ar Covid-19 pacientu transportēšanu no slimnīcām uz mājām.
Tam meklē risinājumu.
Covid-19 dēļ jaunus klientus neuzņems krīzes centrā Rīgā
Vairs neuzņem jaunus klientus Rīgas Bērnu un jauniešu krīzes centrā.
Tas tāpēc, ka centra audzinātājai atklāja Covid-19.
Šobrīd domā, ko darīt ar bērniem, kuriem vajag palīdzību.
Palīdzēt ir gatavi gan Pierīgas krīzes centri, gan arī centri Talsos un Valmierā.
Pieprasa labklājības ministrs demisiju
Sociālo darbinieku biedrība prasa labklājības ministres Ramonas Petravičas ("KPV LV") demisiju.
Biedrība nav apmierināta, ka ministrija vēlas noteikt jaunas funkcijas pašvaldību sociālajiem dienestiem.
Biedrība prasa nepieļaut, ka sociālā darba speciālisti kļūst par nodokļu inspektoriem.
Ministre sola, ka sociālajiem dienestiem nebūs jādara ieņēmumu dienesta funkcijas.
Viņa saka, ka par šo jautājumu vēl sarunas turpināsies.

Vācijā un Beļģijā - daļēja karantīna
Vācijā un Beļģijā no pirmdienas, 2. novembra, ir daļēja karantīna.
Tā izsludināta, lai samazinātu Covid-19 izplatību.
Vācija pēc iedzīvotāju skaita ir lielākā Eiropas valsts.
Jau vairākās Eiropas valstīs ir atjaunoti stingrāki ierobežojumi.
Tiem gatavojas arī Anglija.
Baltkrievijā protestos gandrīz 300 aizturēto
Protesta gājienā Baltkrievijas galvaspilsētā Minskā aizturēja gandrīz 300 cilvēku.
Pret daudziem sāka ne tikai administratīvo, bet arī krimināllietu.
Tas nozīmē, ka šiem cilvēkiem var nākties līdz trim gadiem pavadīt cietumā.
Par situāciju Baltkrievijā spriež arī Apvienoto Nāciju Organizācijā.
Daudzas valstis kritizē protestētāju arestus.
Baltkrievijas varas iestādes uzskata, ka reaģē pareizi.
Slovākijā Covid-19 testi veikti divām trešdaļām iedzīvotāju
Nedēļas nogalē jau pārbaudīja divas trešdaļas Slovākijas iedzīvotāju, vai viņiem nav Covid-19.
Valstī dzīvo vairāk nekā 5 miljoni cilvēku.
Koronavīrusu atklāja 1% no pārbaudītajiem.
Pārbaudēs, ko veic Slovākijā, rezultātus var uzzināt ātri, bet pārbaudes nav tik precīzas.
Izmeklējumus turpinās nākamajā nedēļas nogalē.
Slovākijā pārbauda visus iedzīvotājus, kuri vecāki par 10 gadiem.
Turcijā no drupām izglābta meitene
Turcijā no drupām izglāba trīs gadus vecu meiteni.
Piektdienas zemestrīcē cieta simtiem cilvēku.
Meitenīte bija viena no viņiem.
Zemestrīce bija gan Turcijā, gan Grieķijā.
Turcijas glābšanas dienesti meitenes izvilkšanu no gruvešiem sauc par brīnumu.
Cietušo meklēšana turpinās.
Sākas arī diskusijas par valsts gatavību zemestrīcēm.