Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 12. aprīlī

Ziņas vieglajā valodā 12. aprīlī.

Ziņas vieglajā valodā 12.aprīlīPārsla Saktiņa

 

 

Kariņš: Jāuzlabo vakcinācijas organizēšana

Ir jāuzlabo vakcinācijas organizēšana un cilvēku aicināšana vakcinēties pret Covid-19.

To pirmdien, 12. aprīlī, paziņoja Ministru prezidents Krišjānis Kariņš ("Jaunā Vienotība").

Kariņš teica, ka pagājušajā nedēļā katru dienu vajadzēja vakcinēt ap 8000 cilvēku, taču sapotēja uz pusi mazāk.

Par to, kā sapotēt vairāk cilvēku, otrdien runās valdībā.

Sāk vakcinēt pedagogus

Pirmdien, 12. aprīlī, sāka potēt pedagogus.

Vakcīnai kopumā pieteikušies aptuveni 15 tūkstoši izglītības iestāžu darbinieki.

Pirmdien sāka vakcinēt pirmsskolas, speciālo izglītības iestāžu un 1. līdz 6. klases pedagogus.

Tāpat arī darbiniekus, kuri nonāk ciešā saskarē ar bērniem.

Savukārt no 3. maija sāks vakcinēt pārējos izglītības iestāžu darbiniekus.

SPKC: Saslimstība ar Covid-19 pieaug

Saslimstība ar Covid-19 Latvijā pieaug.

Slimību profilakses un kontroles centrs (SPKC) brīdina par epidemioloģiskās situācijas pasliktināšanos.

Ir tā, ka 100 saslimušo inficē 118 cilvēkus.

Turpina pieaugt arī Covid-19 pacientu skaits slimnīcās.

Patlaban slimnīcās ārstējas 715 Covid-19 slimnieki.

94 ir smaga slimības gaita.

Aizvadītajā diennaktī atklāti 210 jauni Covid-19 gadījumi.

Miruši četri saslimušie.

Veikti 3209 testu, pozitīvi bija 6,5%.

Aiztur 29 muitas amatpersonas

Terehovas robežšķērsošanas punktā aizturētas 29 muitas amatpersonas.

Muitas kontroles punktā notika vērienīga izmeklēšana saistībā ar aizdomām par korupciju.

Izmeklēšana un darbinieku aizturēšana robežas šķērsošanu neietekmē.

Muitas kontroles punkts strādā ierastajā režīmā.

Baltkrievijā “Euronews” vietā raidīs filmu kanālu “Pobeda”

No pirmdienas, 12. aprīļa, Baltkrievijā pārtraukta televīzijas kanāla “Euronews” translācija.

Tā vietā būs Krievijas filmu kanāls “Pobeda”, kas rāda filmas par karu.

Baltkrievijas valdība saka, ka kanālā “Euronews” reklāmas ir angļu valodā.

Baltkrievijā jāievēro likums, un visām reklāmām jābūt krievu vai baltkrievu valodā.

Žurnālisti uzskata, ka valdība ierobežo piekļuvi informācijai.

Krievijā draud sākt Navaļnija piespiedu barošanu

Krievijā kremļa kritiķis Aleksejs Navaļnijs cietumā turpina bada streiku.

Cietuma administrācija draud sākt viņa piespiedu barošanu.

Ārstu pie viņa nelaiž.

Navaļnija sabiedrotie uzsākuši jaunu kampaņu, lai panāktu politiķa atbrīvošanu.

Viņi sola sarīkot lielākos protestus mūsdienu Krievijā.

Tie notiks tad, kad internetā atbalstu būs izteikuši 500 tūkstoši cilvēku.

Patlaban reģistrējušies 420 tūkstoši.

Krievijas opozicionārs Aleksejs Navaļnijs (20.02.2021)

Aprit 60 gadi kopš pirmā cilvēka došanās kosmosā

Pirmdien, 12. aprīlī, aprit 60 gadi, kopš padomju kosmonauts Jurijs Gagarins devās kosmosā.

Viņš bija pirmais cilvēks pasaulē, kas aizlidoja kosmosā.

Viņa lidojums ilga tikai vienu stundu un 48 minūtes.

Šis notikums ļāva Padomju Savienībai kļūt par līderi kosmosa izpētē.

Arī mūsdienās Krievijai ir liela loma kosmosa izpētē.

Tāpat šajā jomā aktīvi darbojas ASV un Ķīna.

Eiropa kosmosa programmās iegulda krietni mazāk līdzekļu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt