Ziņas vieglajā valodā 1. oktobrī

Ziņas vieglajā valodā 1. oktobrī.

Ziņas vieglajā valodā 1. oktobrīDace Simanoviča

 

 

Kritizē izdienas pensiju sistēmu

Iespējams, nākotnē valsts nevarēs atļauties maksāt izdienas pensijas.

Tas izmaksās pārāk dārgi.

Tā secina Valsts kontrole.

Politiķiem būtu jārunā par to, kāpēc ir izveidotas izdienas pensijas.

Šobrīd sistēma nav taisnīga pret vecuma pensiju saņēmējiem.

Būtu arī jāpārskata pabalsti bijušajiem pašvaldību vadītājiem.

 

Modernizēs Terehovas robežkontroles punktu

Terehovas robežkontroles punkts būs modernāks.

Trīsarpus gadu laikā plānots tērēt 2,5 miljonus eiro, lai to uzlabotu.

Mērķis ir panākt, lai nelegālas preces pār robežu vestu mazāk vai nemaz.

Jau pirms četriem gadiem sāka pārbūvēt šo robežkontroles punktu.

Tagad to jāturpina modernizēt.

 

Bijušais ministrs strādās Latvijas Bankā

Andris Vilks Saeimas sēdē. 2013. gads.

Latvijas Bankas padomē strādās kādreizējais finanšu ministrs Andris Vilks.

Tā lēma Saeimas deputāti.

Šajā amatā Vilks būs atbildīgs par aktuālo statistiku un tehnoloģiju attīstības jautājumiem.

Iepriekš nebija zināms, kā deputāti balsos, jo viedokļi koalīcijā par Vilka kandidatūru atšķīrās.

 

Rēzeknē glābējsilītē atstāts mazulis

Rēzeknes slimnīcas glābējsilītē atstāts puisītis.

Zīdainis ir vesels.

Viņu nodeva Rēzeknes bāriņtiesas aprūpē.

Rēzeknē glābējsilīte ir astoņus gadus un šis ir ceturtais bērniņš, kuru tajā ielika.

 

Covid-19 atklāj vēl 44 cilvēkiem

Iepriekšējā diennaktī Covid-19 testus veica vairāk cilvēkiem nekā iepriekš.

Kopumā pārbaudīja gandrīz 4700 cilvēku.

Covid-19 atkāja vēl 44 cilvēkiem.

Palielinās to cilvēku skaits, kuri ar šo slimību ārstējas slimnīcās. Šobrīd tāds ir 21 cilvēks.

Savukārt Lietuvā atklāts vēl 91, bet Igaunijā 81 jauns Covid-19 gadījums un viens cilvēks miris.

 

Atzīmē Starptautisko senioru dienu

1. oktobrī ir Starptautiskā senioru diena.

Tajā īpašu uzmanību pievērš vecākiem cilvēkiem.

Bija vietas, kur šodien senioriem bija īpašas priekšrocības.

Piemēram, uz Rīgas Motormuzeju varēja doties, maksājot mazāk.

Daugavpilī seniori varēja apmeklēt Marka Rotko centru bez maksas.

 

Latvija neatzīst Lukašenko par Baltkrievijas prezidentu

Latvija neatzīst Aleksandru Lukašenko par likumīgu Baltkrievijas prezidentu.

Tā nobalsoja Saeima.

Tas nozīmē, ka neviens dokuments vai vienošanās ar Lukašenko parakstu nav Latvijā derīga.

Tas saistīts ar politisko krīzi Baltkrievijā un viltotajiem vēlēšanu rezultātiem.

 

Izraēla un Libāna piekrīt sarunām

Izraēla un Libāna piekrīt sākt sarunas par abu valstu jūras robežu.

Sarunas notiks ANO, un starpnieks šajās sarunās būs ASV.

Vienošanos uzskata par vēsturisku.

 

Navaļnijs vērsīsies pret Kremļa pārstāvi

Krievijas opozīcijas līderis Aleksejs Navaļnijs sūdzēs tiesā Krievijas prezidenta preses sekretāru.

Tas tāpēc, ka viņš sacījis, ka ar Navaļniju strādā ASV Centrālās izlūkošanas pārvaldes speciālisti.

Preses sekretārs arī noraidīja Krievijas prezidenta saistību ar Navaļnija indēšanu.

 

"Facebook" noņem Trampa kampaņas reklāmas

Sociālā tīklā "Facebook" vairs nav ASV prezidenta Donalda Trampa priekšvēlēšanu kampaņas reklāmas.

Tās noņēma, jo reklāmās bija teikts, ka Trampa konkurents Džo Baidens radīs draudus, atļaujot ielaist valstī vairāk imigrantu.

Reklāmās arī bija teikts, ka Baidens ir bīstams Amerikai.

 

Beļģijā jauna valdība

16 mēnešus pēc vēlēšanām zvērestu deva jaunā Beļģijas valdība.

To veido septiņas partijas.

Ceremonija bija aptuveni 10 minūtes gara, un tajā valdība zvērēja uzticību valstij.

 

Ostapenko gūst nozīmīgu uzvaru

Aļona Ostapenko

Latvijas tenisiste Aļona Ostapenko sasniedza Francijas atklātā čempionāta trešo kārtu.

Otrajā kārtā viņa pārspēja slaveno Čehijas tenisisti Karolīnu Plīškovu.

Tagad Ostapenko būs jāspēlē vai nu ar amerikānieti Sloeinu Stīvensu vai spānieti Paulu Badosu Hibertu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti