Streiku turpina viens «Nordeka» šoferis

Pašlaik tikai viens pasažieru pārvadājumu kompānijas «Nordeka» šoferis turpina 8. novembrī sākto streiku, pieprasot uzņēmumu mainīt darba samaksas kārtību. 

Pašlaik no vidējās 850 eiro algas pirms nodokļu nomaksas šoferi garantēti saņem tikai minimālo algu, bet otru pusi var dabūt pēc darba devēja labvēlības.

Protesta akcijas rīkotājs arodbiedrības «LABA» vadītājs Raimonds Gailis norāda – pēc tam, kad saņems Valsts policijas un darba inspekcijas skaidrojumu par iespējamo darba devēja iejaukšanos streika norisē, protestētāju skaits varētu augt.

Gailis arī piebilst, ka gan sākotnējiem teju trīsdesmit streikotājiem, gan palikušajam vienam no arodbiedrības streika fonda tiek kompensētas streika dienas atbilstīgi vidējiem ieņēmumiem «Nordeka».

Gailis Latvijas Radio sacīja, ka kuluāru sarunās daudzi atzīst, ka „viss ir slikti”, bet sākt  reālu darbību ir drosmīgs solis, un, ņemot vēra, ka lielākā daļa šoferu ir cilvēki gados, viņiem ir finansiālās saistības, viņi ir iebiedēti, viņiem grūti šo drosmīgu soli spert.

Viņš gan pauda cerību, ka ar laiku katram „radīsies sava iekšējā pārliecība, lai pierādītu, ka viņi nav vergi un var cīnīties par savām tiesībām”. Gailis arī sacīja, ka  darba devēji gan nevēlas runāt ar arodbiedrību un atbildēt uz tās priekšlikumiem.

Jau ziņots, ka „Nordekas” streikojošos šoferus pārstāvošā arodbiedrība pret uzņēmumu vērsusies policijā, apsūdzot „Nordeku” virsstundu uzspiešanā. Pagājušās nedēļas sākumā pie „Nordekas” piketēja uzņēmuma šoferi, kuri vēlas panākt algas palielinājumu.  

Streiks sākās 8.novembrī . Par protestu bija vienojušies 22 no vairāk nekā 300 «Nordekas» darbiniekiem, bet protestētāju skaits pakāpeniski saruka.

Savukārt uzņēmuma vadība iepriekš pauda, ka darba samaksa «Nordekā» ir lielākā valstī šajā nozarē, tādēļ pieteikto streiku apstrīdējusi. Visi reisi gan tikšot izpildīti, apgalvo uzņēmumā.

Arī valsts dotāciju dalītāja Autotransporta direkcija pauž neizpratni, kādēļ protests notiek tieši pašlaik un šajā kompānijā, jo to šoferi uzskatot par labu darbavietu. Netiek izslēgts, ka autobusu vadītāji samusināti konkurences cīņu dēļ – pašlaik Autotransporta direkcija izvērtē, kam konkursa kārtībā piešķirt tiesības pārvadāt pasažierus valsts centrālajā daļā. Šī lote ir peļņu nesošākā, tādēļ pārvadātāju interese par to ir liela.  

Saistītie raksti
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti