Dienas ziņas

K. Misānes tiesa Dānijā

Dienas ziņas

Sākta GNP dabas aizsardzības plāna izstrāde

Medemciemā sašutums par satiksmes reorganizāciju

Savākti jau 2600 paraksti pret Medemciema krustojuma pārbūvi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Medemciema un apkārtnes iedzīvotāji sašutuši par  uzņēmuma “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) ieceri pavasarī reorganizēt satiksmes plūsmu uz Jelgavas šosejas. Pret to jau savākti 2600 paraksti. Viņuprāt, kreisā pagrieziena aizliegšana, par apgriešanās vietu nosakot divlīmeņu satiksmes mezglu ar Rīgas apvedceļu, ir vien melnā punkta pārcelšana no vienas vietas uz otru.     

Iepirkumu konkurss ir noslēdzies, un jau pavasarī tikšot uzsākti gandrīz 162 000 eiro vērtie darbi, lai ieviestu izmaiņas satiksmes kustībā uz Jelgavas šosejas.

Projekts paredz, ka, lai nokļūtu Medemciemā, autovadītājiem būs jāizmanto divlīmeņu satiksmes mezgls  ar Rīgas apvedceļu. Iedzīvotāji iecerētajam risinājumam nepiekrīt, tāpēc jau gandrīz divas nedēļas blakus esošajā veikaliņā notiek parakstu vākšana. Pašlaik savākti jau 2600 paraksti.

Veikala pārdevēja Austra stāstīja, ka “aktivitāte ir ļoti liela, pirmajās dienās šeit bija pat rinda, lai tiktu parakstīties, un joprojām nāk un nāk cilvēki”.

Iedzīvotāji atbalsta kreisā pagrieziena likvidēšanu,  bet neatbalsta piedāvāto risinājumu,  jo uzskata, ka apgriešanās uz 3,5 kilometrus attālā viadukta, lai nokļūtu no Rīgas Medemciemā, ir ne vien  papildus izdevumi iedzīvotājiem, bet arī neuzlabo drošību.

Parakstu vākšanas iniciators Toms Zeltiņš skaidroja, ka “tas krustojums ar A8, tas viadukts šobrīd nav piemērots, lai viņam pievienotu vēl 1200 mašīnas, un arī LVC komunikācijā ar mums atzīst, ka vispirms tur ir jāveic māja darbs, pirms tā vieta paliek droša. Tad jautājums no mūsu puses ir - kāpēc vienu nedrošu vietu pārcelt uz citu nedrošu vietu?”

Šo pagriezienu izmanto ne tikai dārzkopības kooperatīva iedzīvotāji, bet pie šā brīža LVC piedāvātā risinājuma tieši vietējiem tiks sagādātas problēmas.

“Lai aizbrauktu uz Jelgavu, būs pagrieziens pa labi un pēc 800 metriem apgriešanās un viss. Sanāk tāda ekstra nobraukt tikai 1,5 kilometrus, bet mums šeit vienkārši taisa ciet un nepiedāvā jaunu apgriešanos. Mums piedāvā papildu 7 kilometrus nobraukt, lai atbrauktu mājās,” norādīja Zeltiņš.

“Latvijas Valsts ceļi” gan iebilst pret vēl vienas apgriešanās vietas  izveidi uz Jelgavas šosejas, jo eksperti to neuzskata par drošu.

Pašvaldība šoreiz ir iedzīvotāju pusē. Viņuprāt, labāki risinājumi esot vairāki, un viens no tiem ir divlīmeņu pārvads vai tunelis, ko pašvaldība būtu gatava arī finansiāli atbalstīt.

“Kā ir publiski paudis novada domes priekšsēdētājs, tad pašvaldība ir gatava līdzfinansēt šādu projektu, bet nav gatava, visticamāk, to darīt viena,” pauda Olaines novada domes priekšsēdētāja padomnieks Kristaps Kauliņš.

“Jānorāda, ka šis ceļš ved ne tikai uz Medemciemu. Un šī risinājuma izbūvei būtu jābūt kopdarbam,” sacīja Kauliņš.

LVC komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova savukārt norādīja -  “ja pašvaldība tiešām atnāks ar savu apņemšanos, tad tas noteikti ir jautājums, kas jārisina pārrunu ceļā, konkrētus risinājumus, plānojot, skaitļojot, kādas būtu izmaksas, skatoties, ko no savas puses var atbalstīt LVC un ko finansē pašvaldība”.

Kopš 2015. gada Medemciema krustojumā notikuši 28 ceļu satiksmes negadījumi. Melno punktu kartē šī vieta iekļauta jau pirms vairāk nekā desmit gadiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti