Panorāma

Dāvina atmiņu burtnīcas par Sibīrijā pavadīto laiku

Panorāma

Atceltā likuma vietā – tukšums

Medemciemā sašutums par krustojuma pārbūvi

Pārbūvēs ceļu tīklā vienu no problemātiskajām vietām – Medemciema krustojumu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Lai paaugstinātu satiksmes drošību, šā gada maijā uzsāksies darbi, lai ieviestu satiksmes organizācijas izmaiņas uz Jelgavas šosejas (A8) pie pagrieziena uz Medemciemu, kas ir viena no satiksmes drošības viedokļa problemātiskākajām vietām valsts autoceļu tīklā, informēja valsts AS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).

LVC norādīja, ka visbiežāk šajā krustojumā notiek ceļu satiksmes negadījumi – sadursmes, kuru cēlonis ir kreisais pagrieziens. Projekts paredz likvidēt kreiso pagriezienu krustojumā, braucot virzienā no Rīgas pa Jelgavas šoseju (A8), lai iegrieztos Medemciemā. Lai nokļūtu Medemciemā, autovadītāji varēs izmantot divlīmeņu satiksmes mezglu ar Rīgas apvedceļu (A5).

Tāpat krustojumā tiks likvidēts kreisais pagrieziens, izbraucot no Medemciema, lai nogrieztos uz Jelgavas šoseju (A8) virzienā uz Jelgavu. Lai autovadītāji varētu veikt šo manevru, netālu Rīgas virzienā tiks izbūvēta apgriešanās vieta. Virzienā uz Jelgavu iecerēts labiekārtot autobusa pieturvietu un izbūvēt gājēju celiņu no krustojuma līdz pieturvietai.

Šis būs nepopulārs lēmums un iedzīvotāji, visticamāk, paudīs savu neapmierinātību ar to, ka tiek likvidēts lai arī nedrošākais, bet taisnākais ceļš uz ciematu. Tomēr satiksmes drošības paaugstināšana un izglābtās dzīvības ir svarīgākas par ikdienas ērtībām, norādīja LVC speciālisti.

Uzņēmumā skaidroja, ka Jelgavas šosejas posmam pie Medemciema ir veikta satiksmes drošības izpēte, kas norāda uz to, ka kreisais pagrieziens tur būtu likvidējams. Savukārt vēl vienas apgriešanās vietas izveide starp Medemciemu un divlīmeņa šķērsojumu nepaaugstinās satiksmes drošību, bet otrādi, jo ikviena apgriešanās vieta uz intensīvas satiksmes šosejas ar četrām braukšanas joslām ir potenciāli bīstama vieta. Turklāt papildu apgriešanās vietas izbūvei nav pamata, ņemot vērā to, ka no Medemciema līdz divlīmeņu šķērsojumam ir tikai nedaudz vairāk kā trīs kilometri.

Tikmēr Medemciema iedzīvotāji sašutuši par plāniem pārbūvēt krustojumu, lai tajā vairs nevarētu nogriezties pa kreisi. Tas ciema iedzīvotājiem par vairākiem kilometriem pagarinās mājupceļu no Rīgas.   Iedzīvotājus neapmierina, ka papildu kilometri liks vairāk maksāt par degvielu, turklāt par izmaiņām satiksmē neviens neesot brīdinājis.

“Mums nav ne pajautāts, vai šis risinājums ir labs, apspriede nekāda nav bijusi. [..]  Un šeit ir iespējams izveidot apļveida krustojumu, kurš atrisinātu ļoti lielas problēmas,”  sacīja Medemciema iedzīvotājs Juris.

VAS “Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs Jānis Lange atzina, ka ir arī skatītas tādas alternatīvas, bet tās visas ir daudz dārgākas.

Ar risinājumu apmierināta nav arī Olaines pašvaldība, kas to sauc par neloģisku.

Pašvaldībā norāda, ka pie Medemciema būtu jābūvē divlīmeņu krustojums un jānodrošina, ka iedzīvotāji nevar šoseju šķērsot kājām.

“Jau pirmsākumos Olaines novada pašvaldība ir teikusi, ka esam gatavi sadarboties ar “Latvijas Valsts ceļiem” gan pie dokumentācijas izstrādes, gan pie finansējuma šāda risinājuma izbūvei. Vai nu pārvads, vai tunelis,” norādīja Olaines novada domes priekšsēdētāja padomnieks Kristaps Kauliņš.

Lange atzina, ka vislabākais risinājums būtu divlīmeņu pārvads, “bet to mēs šobrīd atļauties nevaram, tas ir tālākas nākotnes jautājums, kad šī šoseja tiks izbūvēta kā ātrgaitas ceļš vai maģistrāle”.  

Salīdzinot ar 2018. gadu, satiksmes intensitāte uz Jelgavas šosejas 2019. gadā ir palielinājusies par 12,7% un sasniedza 13 646 automašīnas diennaktī. Kreisais pagrieziens ir viens no visbīstamākajiem manevriem, un uz tik noslogotas šosejas manevra bīstamība stipri pieaug, klāstīja LVC.

Projekta realizācijai ir paredzētas 45 dienas un darbus veiks SIA Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate", kopējās projekta izmaksas ir 161 689 eiro (bez PVN).

LVC piebilda, ka Medemciema krustojums ir viena no satiksmes drošības viedokļa problemātiskākajām vietām valsts autoceļu tīklā. Valsts policijas dati liecina, ka kopš 2015. gada tur notikuši 28 ceļu satiksmes negadījumi, kuros ir viens bojā gājušais, viens cilvēks guvis smagus miesas bojājumus, bet 13 cilvēki – vieglus miesas bojājumus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti