PTAC audzis sūdzību skaits par komersantu «Helvetia Direkt Marketing»

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) šī gada pirmajos mēnešos pieaudzis gan iesniegumu, gan sniegto konsultāciju skaits par komersanta "Helvetia Direct Marketing" īstenoto praksi, kurā patērētāji neapzinās, ka, piekrītot saņemt kādu preci bez maksas, patiesībā tiek noslēgts ilgtermiņa līgums ar regulārām preču piegādēm un samaksas pieprasījumu par atsūtītajām precēm. 

"Uzņēmuma darbība ir vērsta uz to, ka tiek veikti zvani patērētājiem (telefona numuru ģenerē dators) un piedāvāts saņemt pasta sūtījumā bezmaksas produktus (vitamīnus), vienlaikus patērētājam sedzot pasta izdevumus 4,99 eiro apmērā," skaidroja PTAC.

Tāpat PTAC norādīja, ka cilvēks tiek informēts, ka, piekrītot bezmaksas produktu saņemšanai, turpmāk regulāri tiks piegādāti maksas sūtījumi. Savukārt, ja patērētājs nevēlēsies saņemt šos maksas sūtījumus, viņam būs jāinformē komersants un jāatsakās no šī abonēšanas līguma, pretējā gadījumā produkts tiks sūtīts katru mēnesi un pieprasīta maksa.

PTAC informēja, ka saņem patērētāju sūdzības par nepasūtītu preču piegādi un maksājumu pieprasīšanu.

"Helvetia Apotheke d.o.o." apņēmās atbilstoši PTAC norādītajam nodrošināt normatīvajiem aktiem atbilstošas komercprakses īstenošanu. Tai skaitā sniegt patērētājiem skaidri un nepārprotami visu būtisko informāciju, ka patērētājs noslēdz abonēšanas līgumu, kā arī informāciju par līguma nosacījumiem, ieskaitot informāciju par preci, proti, kāda ir šī produkta cena, cik bieži patērētājam tiks izsūtīti produkti, kāda ir atteikšanās kārtība, informāciju, ka preces atpakaļ nosūtīšanas izmaksas sedz patērētājs," skaidroja PTAC.

Vienlaikus centrā piebilda, ka "Helvetia Apotheke d.o.o." apņēmies arī respektēt patērētāja izteikto gribu un tiesības izbeigt līgumus, tajā skaitā neuzspiežot produktus, kuri patērētājam nav vajadzīgi, un ievērojot patērētāja gribu, kas izteikta tikai par vienreizēja produkta saņemšanu vai atteikšanos no turpmāku produktu saņemšanas.

PTAC aicina patērētājus, saskaroties ar iepriekš minēto uzņēmumu vai līdzīga veida piedāvājumiem:

  • Uzmanīgi izvērtēt telemārketingā vai citādi (piemēram, reklāmas bukletos) piedāvāto preču vai pakalpojumu nepieciešamību un iegādi.
  • Atcerēties, ka patērētājs jebkurā brīdī var atteikties no telefona sarunas vai sarunu pārtraukt.
  • Pārdevēju pārstāvjiem aizliegts izmantot maldinošanas un agresīvas pārdošanas metodes, tajā skaitā izmantot patērētāja vecumu vai veselības problēmas, lai patērētājam pārdotu preci.
  • Ņemt vērā, ka, telefoniski piekrītot saņemt preces par konkrētu cenu, tiek noslēgts distances līgums, kas nozīmē saistības arī patērētājam.
  • Nepiekrist piedāvājumam, ja nav skaidras visas izmaksas un/vai līguma noteikumi.
  • Ja patērētājs ir piekritis šādam līgumam un to noslēdzis, bet nevēlas saņemt preces, tas 14 dienu laikā var atteikties no precēm un izbeigt līgumu atbilstoši uzņēmuma sniegtajam atteikuma veidam (rakstveidā vai elektroniski).
  • Ja prece nav pasūtīta, patērētājam nav pienākums to pieņemt un apmaksāt. Tas attiecas arī uz preces sūtīšanas izdevumiem.
Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt