Sākumā streikam bija pieteikti 22 šoferi, bet šobrīd streikot turpinās tikai pieci šoferi. Viņi gan netaisās piekāpties „Nordeka” vadībai, kas līdz šim ir atteikusies vest sarunas ar streikotājiem, uzsver arodbiedrības LABA valdes priekšsēdētājs Raimonds Gailis.
„Nolēmām turpināt streiku, un uz šo brīdi ir palikuši pieci cilvēki, bet viņi ir izteikuši gatavību iet līdz galam un turpināt streikot,” Latvijas Radio sacīja Gailis.
„Streika procedūra šajā uzņēmumā var iet gadiem, jo tiesa ir atļāvusi un streiks var nebūt terminēts, un arodbiedrībai ir tiesības jebkurā brīdī palielināt streikotāju skaitu, un mēs cīnīsimies līdz galam. Tas ir mūsu pienākums, pārstāvēt darbinieku intereses un pārstāvēt darbiniekus tā, lai viņi sajūt reālo labumu no tā, ka viņi ir apvienojušies organizācijā, kas saucas arodbiedrība, kas cīnās viņu labā un panāk viņu vajadzību īstenošanu dzīvē,” pauda Gailis.
Jau ziņots, ka „Nordekas” streikojošos šoferus pārstāvošā arodbiedrība pret uzņēmumu vērsusies policijā, apsūdzot „Nordeku” virsstundu uzspiešanā. Pirmdien pie „Nordekas” piketēja uzņēmuma šoferi, kuri vēlas panākt algas palielinājumu. Šoferi streiko, bet pagaidām „Nordekas” pārstāvji atsakās ar viņiem runāt.
Streiks sākās sestdien . Par protestu bija vienojušies 22 no vairāk nekā 300 «Nordekas» darbiniekiem.
Savukārt uzņēmuma vadība iepriekš pauda, ka darba samaksa «Nordekā» ir lielākā valstī šajā nozarē, tādēļ pieteikto streiku apstrīdējusi. Visi reisi gan tikšot izpildīti, apgalvo uzņēmumā.
Arī valsts dotāciju dalītāja Autotransporta direkcija pauž neizpratni, kādēļ protests notiek tieši pašlaik un šajā kompānijā, jo to šoferi uzskatot par labu darbavietu. Netiek izslēgts, ka autobusu vadītāji samusināti konkurences cīņu dēļ – pašlaik Autotransporta direkcija izvērtē, kam konkursa kārtībā piešķirt tiesības pārvadāt pasažierus valsts centrālajā daļā. Šī lote ir peļņu nesošākā, tādēļ pārvadātāju interese par to ir liela.